Pla de convivència

El Pla de Convivència del Centre està implantat a la nostra escola des del curs 2014-15.

La Direcció del Centre té un exemplar imprès a disposició per qualsevol consulta.

El Pla de Convivència recull els pilars formatius que han d’acompanyar la tasca educativa de l’escola.

• L’acollida dels nous alumnes al centre i al seu entorn.
  • La coeducació i la igualtat d’oportunitats per gènere.
  • La competència social per fomentar la participació en l’entorn més proper.
  • L’educació emocional, base d’una relació saludable amb un mateix i amb els altres.
  • L’ educació intercultural per fomentar el respecte a la diversitat cultural.
  • L’ educació per la Pau per prevenir els conflictes a nivell d’aula, de centre i a l’entorn.

Al llarg d’aquests anys s’han anat fent diverses modificacions i s’ha ampliat amb diferents protocols per actualitzar i completar l’actuació coordinada de tots els professionals del centre.

Tanmateix, al llarg del curs s’animarà a tot el professorat a fer ús del full d’incidència per a recollir les  situacions que perjudiquen la convivència escolar.

A la fi del curs s’elabora un informe anual amb l’anàlisi de les dades recollides. Aquest informe es presenta al claustre i també es recull en la Memòria Anual del Centre. Donada la bona participació d’altres cursos, tornarem a incorporar la coeducació, la igualtat de gènere,  l’educació afectiusexual i la prevenció de la violència masclista a la Programació General Anual del  centre.

A nivell d’aula els diferents grups comparteixen recursos i escolliran tres activitats pel curs (una per  trimestre) encaminades a una educació no sexista en un règim de coeducació i de respecte a la  diversitat.

El treball de l’aula es recollirà en un format variat (mural, dibuixos, fotos,…) i les setmanes previstes són  les següents:

•  setmana del 27 de novembre al  3 desembre és el dia de la discapacitat (es celebra el 4 desembre)
  •  setmana del 4 al 8 de març és el dia de la dona (es celebra el 6 de març)
  • setmana del 6 a 15 de maig és el dia de la família.

Per aquest curs s’ha programat un Taller per la  salut sexual a desenvolupar en tres mòduls, per una persona  dinamitzadora que ve de la fundació  Villablanca, SASS-DI, Servei d’atenció a la salut sexual de les persones amb discapacitat intel·lectual.

Mòdul 1. Sexe biològic. ( El que som) Conèixer-se.

Mòdul 2. Aspectes psicosocials. ( El que sentim) Acceptar-se.

Mòdul 3. Conductes. ( El que fem) Gaudir.

El Taller el realizaran  30 alumnes de les classe Mariners, Ones, Coralls i Calipso.