L’AMOR , QUIN CAS!!

Des de fa uns mesos els grups de Ones i Coralls a les sessions d’Habilitats Socioemocionals estem treballant sobre les relacions afectives, amb quin ventall de persones les podem establir, els diferents tipus, què ens generen, quins sentiments apareixen, en definitiva, com les vivim i com ens afecten.

Hem pres com a punt de partida el llibre  “L’amor, quin cas”del’Anna Mas.

En un moment donat, els protagonistes del llibre pregunten a la gent del seu entorn què és l’amor. Nosaltres a partir d’aquesta idea hem dissenyat una enquesta per mirar de respondre a les qüestions que ens plantejavem com a grup referides a aquest tema.

Aquesta enquesta la van respondre els professionals i alumnes d’altres grups de l’escola.

RESULTATS ENQUESTA SOBRE L’AMOR

QUÈ ÉS L’AMOR?

És un sentiment d’afecte molt poderós cap a un mateix, cap als altres, cap a animals, etc., que fa que vulguis estar amb ells i que siguin feliços i estiguin bé.

Manifestacions de l’amor: abraçar, estimar, compartir, cuidar, acompanyar, parlar, ajudar, fer coses junts, acaronar…

PODEM ESTIMAR A MOLTA GENT?

Sí, primer a nosaltres i després a molta gent (amics, família, companys,…), de diferents maneres per què hi ha moltes classes d’amor.

Estimar-nos vol dir cuidar-nos, no fer-se mal, acceptar-nos com som.

QUINES COSES FAS AMB AMOR?

• Activitats del dia a dia
  • Tenir relacions sexuals
  • Estimar la família
  • Ajudar i jugar junts
  • Comprar alguna cosa per una altre persona
  • Petons i abraçades
  • Cuidar i estimar les persones del voltant
  • Acceptar el que no m’agrada de l’altre persona.

Quines coses fem nosaltres (Ones i Coralls) amb amor?

• Abraçar
  • Cuidar als germans
  • ajudar a la família
  • dutxar als germans
  • ajudar a la mare amb la compra
  • passejar el gos
  • acompanyar a les persones que estimo
  • ajudar a la gent gran.

ÉS EL MATEIX QUE T’AGRADI ALGÚ QUE ESTAR ENAMORAT?

No. L’enamorament és més intens.

Ones i Coralls: No, és un sentiment diferent. Pot evolucionar d’una cosa a l’altre.

COM PODEM SABER SI ESTEM ENAMORATS?

Per què aquesta persona em fa sentir feliç. M’abraça, m’agrada, em mima.

Vam analitzar i valorar els resultats de l’enquesta i com a colofó cadascun va escriure una carta d’amor a algú.