IV Olimpíades Ntra. Sra. del Mar

El dijous 12 de maig de 2016 van tenir lloc a la nostra escola les IV Olimpíades Nostra Senyora del Mar.

Enguany s’han realitzat amb els mateixos objectius de potenciar valors com la cooperació i el treball en equip, l’esforç i la superació personal, el respecte envers els companys i companyes, els rivals i els jutges de les proves, i fomentar l’interès per les activitats físiques i esportives, i com cada any han sigut tot un èxit.

No vam poder comptar amb cap esportista professional que vingués a la cerimònia d’inauguració o a l’entrega de medalles, però el regidor d’esports de Reus, Jordi Cervera, ens va poder acompanyar durant la cloenda de les olimpíades i va entregar les medalles als esportistes.

La classe dels Willys va tornar a ser l’organitzadora, preparant tot el material necessari, i portant el control de les diferents proves. Les altres classes van col·laborar elaborant diferents materials amb els que representaven a un país que ells mateixos van triar. Així, com que els grups participants a les olimpíades estaven formats per alumnes de les diferents classes barrejats, a cada grup hi havia representants de tots els països triats. A més, d’aquesta manera el nivell estava força equilibrat entre els grups.

Primer de tot va tenir lloc la cerimònia d’inauguració, on van participar totes les classes acompanyant en el seu recorregut a l‘encarregat de portar la flama olímpica fins a una llança, que esperava a ser encesa amb l’objectiu de llençar-la i encendre el pebeter, per així inaugurar els jocs.

Posteriorment tots els grups van completar sis proves: llançament de javelina, llançament de pes, salt d’alçada, cursa de relleus, cursa de velocitat i cursa d’obstacles.

Quant tots els grups van passar per les sis proves, els jutges es van ajuntar per comparar les marques que tenien enregistrades, fer les mitjanes oportunes, i determinar quins grups havien aconseguit les medalles. Després de la deliberació dels jutges, quedaven assignades les medalles, medalla d’or als dos grups millor classificats, i medalla de plata als dos grups que havien quedat tercer i quart en la classificació.

Després d’això ens vam reunir a l’entrada de l’escola, on havíem instal·lat el podi, i el Jordi Cervera va fer l’entrega de medalles.

Com cada any, tots vam gaudir d’un dia d’esport, on la cooperació, la feina en equip i l’esperit de superació van estar presents durant tota la jornada.