Menjador escolar

MENÚ NORMAL ABRIL

MENÚ RÈGIM ABRIL

MENÚ VEGETARIÀ ABRIL

L’activitat de menjador escolar es desenvolupa en dos torns:

• Primer torn, de 13:00 a 14:00 h.
  • Segon torn, de 14:00 a 15:30  h.

És una activitat subvencionada que afecta pràcticament a tots els alumnes de l’escola.

Des del curs 2012/13 l’escola té concedida una modificació de l’horari escolar que s’ha de demanar anualment a la Direcció dels Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament i que consisteix en la compactació de l’horari de 9 a 15.30 hores per tal que el Claustre de professors pugui realitzar l’activitat de menjadorr  en les seves hores de permanència.

Les hores de permanència dels professionals del centre es dediquen a l’activitat de menjador i el personal s’ha distribuït  dos torns de nou persones per atendre a tot l’alumnat.

El nostre menjador atén:

• A alumnes amb alt grau de dependència, escassa autonomia o necessitats educatives molt especials que requereixen d’un tracte acurat, individualitzat i una atenció molt directa.
  • A alumnes amb un grau d’autonomia millorable, però suficient, malgrat les seves necessitats educatives especials i que en general no requereixen d’un tracte altament individualitzat, sinó que amb el suport o supervisió directa o pròxima siguin en bona part autosuficients en tasques d’autocura i alimentació, tant com de relació i de convivència.

OBJECTIUS GENERALS

1. Comportament i relació a la taula.

– Aprendre el comportament correcte a la taula (no aixecar-se, no parlar amb la boca plena…)

– Tenir un comportament positiu envers els companys de la taula.

– Fer un bon ús del material de cuina (gerres, gots, coberts,…)

– Parlar utilitzant un to de veu adequat.

– Aprendre a demanar les coses de forma adequada.

1. Hàbits.

– Utilitzar correctament els utensilis per menjar.

– Seure de forma correcta.

– Comprendre la importància d’una bona higiene.

– Participar de forma activa a l’hora de parar i recollir la taula.

– Rentar-se les mans abans i després de dinar.

– Rentar-se les dents després de dinar.

1. Aliments:

– Saber el nom dels aliments.

– Conèixer la importància de cada aliment.

– Valorar l’aliment com quelcom imprescindible per créixer.

–  Introduir de forma progressiva aliments nous

– Menjar la quantitat adequada a les característiques de cada nen.