Hípica terapéutica

Existeixen diferents disciplines dintre de l’equinoteràpia. A la nostra escola, degut al perfil d’alumnes i a les seves condicions i necessitats, considerem l’hípica terapéutica com al tipus de teràpia equestre més beneficiós.

Aquesta consisteix en la realització d’exercicis fisioterapéutics de base neurofisiològica, amb i sobre el cavall. El cavall quan es muntat, exerceix una transmissió d’impulsos rítmics, repetitius i rotatius que es propaguen a través de la cintura pèlvica i la columna vertebral i d’aquí als demés membres perifèrics, provocant una millor coordinació psicomotriu, una normalització del to muscular i en conseqüència, adequades reaccions d’equilibri.

Respecte als seus beneficis psicològics, incrementa l’autoestima i la seguretat, fomenta l’autonomia i l’autocontrol, millora la comunicació, potencia la concentració i l’atenció, i desenvolupa el respecte envers els animals.

A l’escola treballem setmanalment a les nostres instal.lacions, amb l’hípica http://www.deltadelllobregat.cat/