LES HABILITATS EMOCIONALS. PERMÍS PER SENTIR-NOS!

Com seria la vida si no tinguéssim la capacitat de regular les nostres emocions? 

Com podríem fer perquè millores el clima emocional de l’aula?

Des del Grup 15 hem fet un aprenentatge per anar coneixent com funcionem internament, davant situacions que ens desborden emocionalment; i poder-nos aclarir i trobar paraules per expressar i comprendre’ns, amb peticions i estratègies per entendre’ns i tenir recursos 

Hem utilitzat una eina molt potent, que es diu MEDIADOR EMOCIONAL, utilitzat per la universitat americana Yale, a través del seu programa Ruler de Marc Brackett.

És un enfoc d’aprenentatge emocional per crear un clima emocional positiu i millorar la intel·ligència emocional. 

El mediador emocional és un gràfic de distribueix les emocions en 4 quadrants segons 2 variables: nivell d’energia o nivell de satisfacció.  Ens dona molta informació sobre el nostra món emocional. 

Les emocions son formes d’informació important, aporten sentit de la finalitat i motiven a actuar. Fonamenten les nostres decisions vitals, la nostra atenció,  la nostra creativitat i les nostres relacions socials. Afecten a la salut i al rendiment. Determinen el nostre benestar. 

Les emocions desagradables (por, ràbia, vergonya, culpa, tristesa…) tenen una funció constructiva. Son una petició d’ajuda.

Per aquest fet he treballat 5 habilitats per relacionar-nos millor:

1era habilitat. RECONÈIXER. 

La base de totes les relacions humanes es base amb la lectura de l’expressió facial. El to de veu envia un missatge inconfusible per saber l’estat emocionals dels altres. La lectura encertada de les senyals no verbals. (expressions facials, tons de veu i llenguatge corporal) fan possible la interacció social més agradable.

2n habilitat. COMPRENDRE Saber la causa. Ajuda a canviar el punt de vista.

3er habilitat.DESCRIURE. 

Posar-li un nom a l’emoció és una forma de autoregulació. Quan els nombrem, comencem a posseir la seva força. Posar nom a les nostres emocions: redueix el nostra malestar. Millora l’autoconsciència i ajuda a comunicar més eficaçment el que necessitem. 

Ajuda a conèixer les nostres necessitats i la dels altres. Ens vincula amb la resta del món. 

4rt habilitat. EXPRESSAR. Com i quan depenen els contextos i persones. 

5è habilitat. REGULAR. Ajudar a modificar les reaccions emocionals. 

Tenim moltes estratègies per autoregular-nos o amb relació corregular-nos. Estratègies corporals – emocionals i de pensament. 

Tant alumnes com professors hem quedat molt contents de la utilitzat de l’eina i l’aprenentatge fet.  FELICITAAAATS!!!!

Les nostres emocions es transformen en una forma de comunicació, una forma de compartir l’experiència d’estar vius. Marc Brackett

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>