Projecte educatiu

El Projecte Educatiu (PEC) intenta recollir els trets fonamentals que formen els elements metodològics, l’organització i el funcionament del Centre per atendre les necessitats educatives i terapèutiques de l’alumnat.

El CEE Josep Sol, és l’únic Centre d’Educació Especial de la població de Santa Coloma de Gramenet. Això implica que atén a tot aquell alumnat que no pot ser inclòs a l’escola ordinària, per la seva necessitat de recursos educatius i terapèutics intensius. Tot això implica l’elaboració d’uns acords d’organització i funcionament que sostenen i donen identitat al CEE. Aquest acords estan recollits en forma de Projecte d’Etapa ( Infantil, Primària i Secundària) i Plans d’atenció.

Per tal de poder atendre les necessitats educatives dels alumnes aquests s’organitzen segons criteris d’edat cronològica, característiques i necessitats, en la mesura del possible. Atenent el criteri organitzatiu de l’edat cronològica, els alumnes es distribueixen  en el nostre centre en tres etapes educatives.

Les peculiaritats i especificitats de cada una de les etapes en què s’organitza el nostre centre queden recollides en el projecte d’etapa que s’elaboren i es revisen cada inici de curs.

Les característiques i necessitats dels nostres alumnes, a més a més, fan que sigui necessari atendre aspectes més específics. Per poder fer-ho d’una manera global s’han elaborat els diferents plans d’atenció al voltant de les característiques i necessitats dels nostres alumnes.

Pla d’atenció a l’alumnat amb TEA.  Aquest projecte recull totes les intervencions específiques i la manera de treballar amb els alumnes amb TEA.

Pla d’atenció a l’alumnat amb Plurideficiència. Aquest projecte recull totes les intervencions específiques i la manera de treballar amb els alumnes amb Pluridiscapacitat.