TALLER DE POLITGES !

El Sr Ernest Ramos, es va posar en contacte amb l’hospital per oferir, de forma altruista, un material que ell mateix ha dissenyat i que ens endinsa en el món de les màquines. Li vaig porposar venir a fer un taller a l’Aula Hospitalària i he pogut comprovar que és un material magnífic i ple de possibilitats.

Podem aprendre que són les màquines i perquè serveixen, com són i que necessiten per funcionar. Ens dona la possibilitat d’experimentar i analitzar diferents tipus de màquines simples: palanques, plans inclinats, politges, engranatges, rodes i eixos. Fins i tot podem comprovar com funcionen les plaques solars. Magnífic Ernest. Moltes gràcies.

Al dia següent en Biel i en Rayan ho van poder experimentar. A continuació us ho expliquen. També podeu veure-les en funcionament en aquest petit video : VIDEO DE TALLER DE POLITGES

Avui, a l’escola de l’hospital hem fet un joc de politges de fusta… La Roser ens ha explicat que un senyor que es diu Ernest s’ha inventat aquest material i ens l’ha regalat a l’escola. Jo, que soc en Biel, quan he vist el nom de Politges escrit he pensat que eren “polillas”, aquells petits insectes que es confonen amb les papallones, però NO!, era un joc d’enginyeria. Hem estat pensant molt i provant per fer circuits amb gomes i politges. Primer ho fèiem girar amb les mans, però després hi hem connectat un petit motor i girava més de pressa. Hem construït un altre circuit per fer girar una hèlice com si fos un ventilador. HA SIGUT IMPRESSIONANT!

Al final hem decidit connectar les piles a uns cables per aconseguir il·luminar una pantalla. Ho hem aconseguit.

Després hem estat jugant a veure com connectàvem i desconnectavem diferents parts per fer que s’hi poguessin veure els diferents números. El Rayan ja havia fet alguna cosa a la seva escola però jo era la primera vegada que ho veia això.

Ens pensàvem que seria molt dificil però HO HEM ACONSEGUIT!  Cliqueu sobre la imatge.

Biel (8 anys) Rayan (11 anys)

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *