COMENÇA EL NOU CURS ESCOLAR. AQUEST CURS INTENTAREM SEGUIR L’ACTUALITAT A TRAVÉS D’EN NUSHU, UN PERSONATGE QUE ENS ANIRÀ EXPLICANT LES NOTÍCIES MÉS DESTACADES QUE PASSEN AL NOSTRE VOLTANT.

FELIÇ CURS 2018-19!!!!    Roser “la profe”

GRAN ENTREVISTA!

Cliqueu l’entrevista i  podreu escoltar les preguntes i veure unes quantes imatges d’aquesta activitat. Vam gravar tota l’entrevista però per raons tècniques no us la podem mostrar.

 

Ja fa temps que des de l’escola de l’hospital Germans Trias i Pujol estem preparant l’entrevista que farem als doctors/es pel tema del dolor.

Entre tots, hem anat preparant les preguntes, que ahir dimarts  10 d’octubre ens van respondre la Dra Maite Turpín i el Dr. Alex Manzanares.

Encara que nosaltres no  hi vam estar, la Mar ens ha explicat que va ser molt interessant i que els va ajudar a entendre una mica més que ens passa quan sentim dolor.

La Juana, la Fatoumata, la Laia, l’Ignacio i la Mar, els hi van fer aquestes preguntes:

1.Què és per vosaltres el dolor?

2.Per què sentim dolor quan estem malalts.

3.Un dolor molt fort vol dir que tinc alguna cosa molt greu?

4.Com podeu saber si tenim molt o poc dolor?

5.Què puc fer per ajudar-vos a saber perquè tinc dolor?

6. Nosaltres a l’escola també ens hem inventat unes altres escales del dolor que us volem ensenyar.

7. Sovint ens demaneu on ens fa mal. Perquè de vegades no sabem on ens fa mal?

8. Quan tenim molt dolor hem d’estar forçosament al llit?

9. Com tracteu el dolor?

Franchesca Curiel (13a) i Alba Pulido (14a)

Dibuixem el dolor.

Ahir, quan va acabar l’entrevista amb els doctors, la professora va posar-nos a la cadira, un tros de fusta a tots, i després ens hi vam seure a sobre.

Va ser una experiència única perquè, la idea era que féssim les mateixes coses de sempre però sentint moltes molèsties . La professora ens va dir que hi ha molts nens i nenes que tenen dolors crònics, que vol dir que tenen i tindran un dolor per tota la vida però que han de conviere amb això.

Van ser aproximadament uns 30 minuts intensos…

Mentre això passava, la profe, ens va dir que dibuixéssim en un paper el dolor que sentíem, o com nosaltres el representàvem. Per a mi va ser difícil però em va obligar a pensar i expressar, cosa que no es fàcil. Vaig dibuixar tots els números de 1 al 10, i vaig marcar el numero 7, que ja era bastant dolorós.

Aquí podeu veure unes quantes imatges i també escoltar com expliquem els dibuixos que hem fet mentre viviem aquesta experiència. Va ser molt interessant.

Mar Bigas (13a)

 

SABEU QUE ÉS UNA ESCALA DE DOLOR?????

Avui, a classe,  ens han explicat que és i perquè serveix una escala del dolor. Alguns de nosaltres ja la coneixiem ja que els metges o les infermeres la fan servir perquè així tenen pistes de si tenim molt o poc dolor.

Nosaltres hem volgut inventar altres escales del dolor. Aqui us ensenyem com han quedat els nostres inventsi si cliqueu a la meva imatge us explico la que jo m’he inventat.

Oscar G. (8a)

 

JORNADA DEL DOLOR

Avui 2 d’octubre, a l’escola del hospital hem estat parlant de diferents aspectes relacionats amb el dolor, ja que el 17 d’octubre hi ha una jornada per a professionals i pacients sobre el dolor al mateix hospital en motiu de l’ANY INTERNACIONAL DE L’EXCEL.LÈNCIA EN L’EDUCACIÓ DEL DOLOR.Programa dia internacional del dolor.

Nosaltres hem donat l’opinió a la professora sobre las diferents sensacions que tenim al sentir dolor, maneres de tractar-lo i de com ens ho fem cadascun per minimitzar-lo. Els nens i nenes ingressats hem fet una gravació sobre la nostra experiència amb el dolor, que la Roser “la profe” presentarà a la jornada.

Estigueu atents als diferents articles que aniran sortint al nostre blog sobre aquest tema.

Àlex Rubio (15a) i Mireia Simon (15a)

PREMIS CAC (Consell Audiovisual de Catalunya)

Recordeu que vam col.laborar el curs passat en un projecte audiovisual conjunt amb la Televisió de Badalona? Vam decidir presentar-lo als Premis que atorga el Consell Audiovisual de Catalunya acompanyat d’un PROJECTE explicatiu on hi consten objectius, com ho hem fet…. Doncs, fa poc ens arriba aquesta CARTA on ens comenten que valoren el treball i decideixen enviar-nos aquest diploma. Felicitats a tots i totes els que hi heu format part.

Roser Jové “la profe”

 

Es titula PETITES HISTÒRIES A L’HOSPITAL.  Són petites històries viscudes a l’hospital per diferents protagonistes i pensades i  redactades pels nens i nenes de l’aula- Desprès amb la tècnica de l’Stop Motion hem gravat les diferents històries aprofitant el material cedit per Play Mobil. Novament agrair a l’Olímpia, voluntària i a la Gina de Televisió de Badalona la seva implicació en el projecte.

PETITES HISTÒRIES A L’HOSPITAL:

    • La història de l’ÈRIC: Cau a la muntanya
    • La història de la CLARA: Neix a l’Hosital de Can Ruti
    • La història de la LOLA: Cu al pati de l’escola
    • La història d’en HAU KAI: L’operen de carnots.
    • La història del’ALEX : Té alèrgies i intol.lerància
    • La història de l’AULA HOSPITALÀRIA: Es troben tots a l’escola de l’hospital.

http://agora.xtec.cat/aulahospitalariagtp/wp-content/uploads/usu1060/2017/10/20170613_105849.jpg

Per fi l’exposició

Ha arribat el dia de l’exposició. El moment en que tothom veurà la feina que hem fet  entre tots i totes (nens/es i familiars, personal sanitari de la planta, voluntariat…) a  l’escola de l’hospital. L’hem titulat “CORRENTS D’AIRE” i ha guarnit el vestíbul de la planta Principal del nostre hospital. La tardor i el mar hi són ara presents. Els nens/es que han pogut han baixat amb nosaltres per ajudar a muntar-la. L’Eva, de TIRETADES ”  Art als hospitals..  ens deia com ho podiem col.locar. La Iris us explica una mica que li ha semblat i també podreu veure unes quantes imatges.

Hem fet una estadística dels aliments!

Durant el curs hem anat recollint els 5 aliments i les 3 fruites que més agraden a cada nen/a que ha passat per l’escola de l’hospital a través d’aquest qüestionari:

La Carla (12anys) i en Marc (18 anys) han classificat i omplert les dades en el programa Excel per tal de poder-ne fer el buidatge. Han après com es feien la gràfiques i jo avui he après a interpretar les gràfiques de l’alimentació. Hi havien  gràfiques amb barres i circulars. També he pogut fer el mural de l’alimentació per penjar-lo al passadis del hospital.

Loay (12anys)

Si cliqueu sobre les imatges podràs veure les altres gràfiques que s’han creat: