Cada llavor sap com arribar a ser arbre – Escola de Guimerà

Un dia de finals del curs passat els alumnes de Guimerà vam esmorzar nespres que ens van dur pel fet de participar en el Pla de Consum de Fruita a les escoles promogut pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació. Un cop menjada la fruita d’os vam recollir les llavors per plantar-les posteriorment en una safata gran durant l’hora de tallers, així com, vam deixar en aigua una llavor d’alvocat.

Aquest curs al tornar a l’escola hem vist que les llavors han germinat i hem trasplantat les plàntules en tests individuals que hem construït reutilitzant botelles d’aigua de 1’5 litres.

Clicant damunt de la imatge veureu com trasplantem les plàntules de nesprers i la d’alvocat.

Després hem sortit a arreglar una mica el jardí de davant de l’escola, en el qual hi havien sortit moltes plantes silvestres, i ens hem trobat un insecte amb una forma molt curiosa.  De lluny ens pensàvem que era una llagosta però ha resultat ser un pregadeu o plegamans, un tocacampanes o científicament, Mantis religiosa.

Quina mà de noms per anomenar un mateix animal!

Mireu, que li hem fet un vídeo i tot…