Festa de Sant Jordi 2018

Un any més ens hem reunit per celebrar la diada de Sant Jordi i ho hem fet novament al gimnàs reconvertit en sala d’actes. El lliurament de premis d’aquest curs ha estat presentat i conduït de forma àgil i eficaç, tot i que amb algun que altre entrebanc, pels alumnes Laura Cao i Artur Codina. Des d’aquí us felicitem per la vostra col·laboració. Gràcies!

Aquest divendres, llibres i roses omplen de color els carrers i ens conviden a llegir i a estimar, ens ajuden a créixer i a ser més lliures i, com deia Josep Ma de Segarra, ens permeten “vèncer tots els dracs del món“.

A més, aquest any es commemora el centenari de diversos autors que han contribuït de forma significativa a la modernització i consolidació de la llengua i la literatura catalanes. I en aquesta jornada de reivindicació de la cultura els hem volgut retre homenatge. Així, l’acte ha començat amb unes paraules de Manuel de Pedrolo:

Una novel·la és més que una història ben o mal contada: és sempre un testimoni de la nostra condició, una presa de posicions i, en definitiva, un acte de protesta.

Amb motiu del centenari del seu naixement i amb motiu del Dia Mundial del Teatre, els alumnes de literatura universal de 1r de batxillerat han fet l’adaptació de dos dels relats de Manuel de Pedrolo supervisats per la professora Marta Segura i el director de l’Almeria Teatre, Víctor Alvaro. Aquest n’és el resultat: la lectura dramatitzada d’Urn de Djnln.

Després d’aquest tast teatral, ha tingut lloc el lliurament dels premis de poesia en llengua catalana i llengua castellana, en les categories de 1r cicle, 2n cicle i batxillerat. Els alumnes guardonats han estat els següents (les fotos no fan justícia als guardonats perquè alguns alumnes premiats no estaven presents a l’acte donat que, per exemple, els de quart d’ESO aquests dies estan de viatge de fi de curs):

Poesia en llengua catalana Poesia en llengua castellana

Un cop recollits els guardons s’ha donat pas a la lectura dels primers premis, perquè no hi ha millor premi per algú que escriu que veure llegides les seves creacions.

Seguidament, els alumnes Martí Alsina de primer, Noa Rasca de segon i Amàlia Cillero de tercer, han homenatjat els nostres autors centenaris llegint algunes citacions de la Montserrat Abelló, la Maria Aurèlia Capmany i en Pompeu Fabra.

En acabar s’ha obert el torn de lliurament dels premis de prosa en llengua catalana i castellana en els seus apartats corresponents. Els narradors premiats han estat els següents:

Poesia en llengua catalana Poesia en llengua castellana

I, a continuació, també s’han llegit els textos corresponents als primers premis:

Com és tradicional, aquesta part de l’acte ha acabat amb els premis en llengües d’origen i els premis de narrativa i poesia en llengua anglesa i alemanya. Un cop lliurats els guardons també s’han llegit els primers premis de prosa i poesia en llengua anglesa.

Com a comiat de l’acte de lliurament dels premis literaris de la festa de Sant Jordi, alguns alumnes de segon d’ESO, la Clàudia Mesquida, la Lena Zarate i l’Aina Amador, ens han ofert una actuació musical amb la interpretació de Camins, de Sopa de Cabra.

Amb aquesta cançó, i amb els agraïments a tots els que han fet possible les activitats que s’han dut a terme al llarg del matí de divendres s’ha acabat la primera part de la diada perquè encara ens ha quedat tot el migdia i tota la tarda per passejar, olorar, llegir i conversar envoltats de llibres i de roses pels carrers de Barcelona.

Els premis literaris de poesia
Els premis literaris de narrativa
Premi literari en llengua d’origen
Lectura dramatitzada “Urn de Djnln” de Pedrolo
Premis literaris en llengües estrangeres
Jocs Florals del Districte de Gràcia
Programa de la festa literària
Àlbum de fotos
Vídeos de la festa
Vénen ganes de llegir els textos en català
Vénen ganes de llegir els textos en castellà
PDF de tots els textos premiats

Font: Document del lliurament de premis dels Jocs Florals.