Viure la llengua

PROJECTE VIURE LA LLENGUA: Ús de l’anglès i una segona llengua estrangera més enllà de l’aula

En el món global actual, el domini de diverses llengües esdevé indispensable . Els nostres alumnes necessitaran en un futur molt proper ser competents en l’àmbit comunicatiu, i això inclou els idiomes, especialment l’anglès, però també una segona llengua estrangera. La comunicació multilingüe és un instrument de treball en la societat del coneixement globalitzat.

El concepte de competència es relaciona amb la capacitat per aplicar, de manera integrada, coneixements teòrics, habilitats i actituds en la comprensió de situacions de l’entorn i en l’actuació responsable i coherent. Per tant, no es tracta solament “d’adquirir” els coneixements, sinó de “saber-los utilitzar” adequadament en l’actuació per resoldre les situacions que planteja la realitat. Aquest plantejament se situa clarament en la línia dels enfocaments comunicatius de l’ensenyament de la llengua que sorgeixen del reconeixement que la llengua s’aprèn en els seus usos i no a partir de l’estudi dels seus components gramaticals.

En aquesta línia, en el nostre institut s’apliquen diverses estratègies:

• CLIL: Realització d’assignatures en anglès de manera progressiva al llarg de tot l’ESO fins a completar un terç del currículum en aquest idioma. Amb una aproximació SOFT, on la llengua anglesa és instrumental per adquirir coneixement, al nostre centre s’estudia Biologia a 3ESO i 4ESO
  • Estudi d’un segon idioma estranger com a mesura universal a 2 ESO. Tot l’alumnat cursa un segon idioma al centre, francès o alemany, per conèixer eines de comunicació bàsiques en una altra llengua eurpea.
  • Projectes Interdisciplinars: La llengua anglesa esdevé un instrument de comunicació, recerca i aprenentatge d’altres àrees de coneixement.
  • Projectes Internacionals: participació en projectes acadèmics i intercanvis internacionals amb alumnes d’altres països amb l’ús de la llengua vehicular que s’aprèn: Anglès, Francès o Alemany. També participem en programes Europeus Erasmus+