Setmana de la Ciència al Molí de la Vila

La setmana passada, del 16 al 20 de novembre, vam celebrar al Molí la setmana de la ciència. Cada dia es va dedicar a un curs diferent. Així el dilluns, els de 3r d’ESO, van poder fabricar una emulsió no newtoniana que responia durament quan se la tractava de forma agressiva!!

cartell nano

El dimecres van ser els de quart que per mitjà d’una reacció rèdox aconseguien que el contingut d’una ampolla d’aigua anés virant de transparent a color blau quan se l’agitava.

El dijous, els de 1r d’ESO van fabricar un semàfor mitjançant líquids acolorits immiscibles i de diferents densitats.

El divendres va ser el torn dels de 2n que van poder jugar amb les propietats de la pressió atmosfèrica així com les de la manca d’aquesta: el buit. Varen obtenir una gominola gegant.

Com a novetat d’enguany, el dimarts, els alumnes de 1r de batxillerat varen poder gaudir de la presentació oral de dos excel·lents  treballs de recerca per part dels corresponents autors de segon de batxillerat. En un dels treballs, amb el títol “Impressió 3D” el Gerard Alonso, va explicar i demostrar com funciona una impressora 3D. En l’altre, el Roger Castells, amb el títol “Avi, quin temps farà”, va descriure com havia realitzat la recerca de refranys catalans sobre el temps meteorològic.

Una altre novetat va ser la coincidència de la setmana de la ciència amb les jornades de nanociència i nanotecnologia per part dels alumnes de 4t d’ESO. Cal destacar que aquest alumnes participen en el programa nanoeduca, un projecte pilot en el que participen una quinzena d’instituts a nivell de Catalunya i que pretén cercar la manera d’introduir els nous conceptes que aporta a la ciència la nanociència. Aquestes jornades s’allarguen encara durant aquesta setmana i són interdisciplinaris. N’anirem parlant!