Els nostres alumnes parlant anglès!

El passat dia 25 de gener van tornar cap als seus països tots els professors i professores de Comenius que van visitar la nostra ciutat, amb un bon record del nostre institut, INS Marina, i de Barcelona. La seva estada va ser de cinc dies i provenien d’Itàlia, Eslovàquia, Alemanya, Polònia i França. Directors i directores formaven part també d’aquest equip de professors.

Comenius és un projecte europeu que té com a finalitat que un conjunt de països, en aquest cas sis, treballin sobre un mateix tema i es reuneixin en un o més dels països que formen part del projecte, que té una durada de dos anys.

L’INS MARINA PARTICIPA EN UN PROJECTE EUROPEU MOLT ACTUAL, JOB MIGRATION IN EUROPE

Un grup de vuit alumnes de 1r de batxillerat participen enguany en aquest projecte, sense cap cost per a les famílies. El proper dia vuit d’abril aniran a Halle, Alemanya, a una trobada amb tots els seus companys i professors de Comenius. En total, un nombrós grup d’aproximadament sentanta-dues persones estaran portant a terme activitats pedagògiques i culturals en la localitat alemanya. El curs passat vam anar a Estrasburg i el resultat va ser molt satisfactori.

Els alumnes participants en aquest projecte tenen un nivell bo d’anglès per a poder comunicar-se amb autonomia i assiteixen a l’institut una hora a la setmana, fora de l’horari escolar, per a treballar sobre el tema de la migració laboral a Europa. Aquest esforç suplemenari es veurà àmpliament recompensat amb la gratuïtat del viatge i estada, subvencionat amb Fons Europeus.

La seva actitud és molt col·laboradora i van acceptar sense cap problema fer de guies dels professors visitants per l’institut. La llengua vehicular era l’anglès. L’INS Marina té com a una de les prioritats promocionar l’ús de l’anglès en contextos reals i activitats com aquestes ajuden a què els alumnes preguin consciència del poder comunicatiu que té aquesta llengua estrangera, apresa a les aules i que tan valorada està en el món laboral actual.