Departament d'Ensenyament
cicles
bridgestofuture

Qui hi ha?

4 convidats anònims en línia.

Sou un convidat/da anònim.

Els qui no esperen res de l’atzar, són els amos del seu destí Mathew Arnold

MAGAZINE RÚBIES 2013-14

Enviada per rsegura el 28/Gen/2015 - 13:33

PUBLICAT EN FORMAT DIGITAL EL NÚM. 4 DE LA REVISTA

MAGAZINE RÚBIES - CURS 2013-14

Fes clic a la portada si vols fullejar-la

Xerrada de psicologia

Enviada per admin el 26/Gen/2015 - 11:24

Xerrada de psicologia

El dimarts 20 de gener una vintena d'estudiants de 1r de batxillerat vam assistir al CAP de la Bordeta per escoltar la doctora Sílvia Mazarico – responsable dels serveis de psicologia a l'Hospital Santa Maria – i la psicòloga Anna Carnes – resident de 4t any en el mateix hospital.

Les psicòlogues van parlar sobre els trastorns psiquiàtrics i sobre les causes biològiques, psicològiques i socials que els produeixen. Van explicar com n'és d'important que el malalt accepti el que li passa i sàpiga interpretar-ho bé amb l'ajuda d'un professional de confiança. Van conscienciar-nos sobre el fet que els malalts mentals han d'afrontar tant les dificultats derivades de la malaltia com les de l'estigma social (barreres emocionals, mirades de retret, etc.). També ens van informar sobre els estudis universitaris de psicologia, els àmbits d'especialització i les sortides professionals.

«Una xerrada molt interessant. Vaig aprendre coses que no sabia.» Lucía González

«La xerrada va estar molt bé, sobretot per als alumnes interessats en la carrera de psicologia.» Mireia Baños

VISITA CULTURAL A BARCELONA DELS ALUMNES DE 4t D'ESO

Enviada per rsegura el 24/Des/2014 - 18:11

CAIXAFÒRUM - SAGRADA FAMÍLIA - COLÒNIA GÜELL

SORTIDA CULTURAL DELS ALUMNES DE 4t D'ESO A BARCELONA

Alumnes de tots els grups, el passat dilluns 22 de desembre, van realitzar la sortida anual a Barcelona. El dia va començar "ben d’hora, ben d’hora”, a 2/4 de 8. Vam pujar a l'autocar i cap a Barcelona. 4t A i 4t D van anar fins el Temple de la Sagrada Família on van gaudir d'una visita guiada sobre l'arquitectura de Gaudí i la seva predilecció per la natura en les seves obres. D'altra banda, els grups de 4t B i C, van realitzar una visita dinamitzada al CaixaFòrum, on van poder conèixer el món clàssic de la pintura, gràcies a l’exposició “La bellesa captiva", i uns altres s’endinsaren en el món creatiu del fotògraf brasiler Sabastiäo Salgado, que presenta un recull de fotografies sobre zones de la Terra on la petjada de l’home és insignificant, titulat “Gènesi”.

A dinar cap al Maremàgnum i, per acabar, per la tarda, ens n’anàrem a Santa Coloma de Cervelló, on vam poder recórrer la Colònia Güell; el poble on convivien Eusebi Güell empresari industrial que fundà aquesta colònia i la seva indústria l'any 1890 i que van operar fins el 1973 i tots els seus treballadors del tèxtil, als que proporcionava treball, vivenda, escola, i tot allò que necessitaven per viure a canvi de jornades molt dures de treball de més de 10 hores ininterrompudes. La Colònia Güell, una de les instal·lacions fabrils més importants d’Espanya tenia un caire paternalista molt patent. En ella vam poder seguir coneixent i observant l'arquitectura de n'Antoni Gaudí, amic i arquitecte predilecte d'en Güell a qui va encomanar construir l'església del poble que mai es va acabar, però que reuneix totes les tècniques de disseny del modernisme típiques de l'artista. Cap a casa sobre les set del vespre. Acompanyàrem als alumnes els professors Cecília Domènech, Montse Bascuñana, Jaume Giribet i Ramon Segura.

Visita a la Fundació Arrels

Enviada per admin el 23/Des/2014 - 13:29

Visita a la Fundació Arrels

El dia 22 de desembre, els alumnes de 3r d'ESO van visitar la Fundació Arrels, on van poder conèixer la gran tasca social que realitza aquesta entitat en relació a les persones sense sostre i en risc d'exclusió social.

No registrats: Plenari dels joves

Enviada per admin el 23/Des/2014 - 13:26

ELS ALUMNES DE 3r ESO A LA PAERIA DE LLEIDA

A finals de novembre es va fer la sessió de constitució del Plenari del Consell d’Infants i de Joves a la sala de plens de la Paeria de Lleida. Els alumnes de 3r ESO Alma Artigues, Maria Fuciños, Anna Prunera, Hawa Sall i Qabil Saad van assistir en representació del nostre centre.

No registrats: Convivència en positiu i curs de mediadors

Enviada per fmaldonado el 23/Des/2014 - 09:49

Convivència en positiu i curs de mediadors

Aquests darrers dies abans de Nadal hem donat els premis de Convivència en Positiu del primer trimestre. Els guanyadors de cada nivell han estat: 1r d'ESO B, 2n d'ESO C, 3r ESO E i 4t d'ESO B. Els grups han gaudit de la ja tradicional xocolatada a la cafeteria del centre. Paral·lelament, es fa fer també el curs de Formació de Mediadors amb participació d'alumnat de 1r, 2n i 3r d'ESO. La persona formadora va ser la Fuensanta García i tot l'alumnat que va participar de la formació es converteix automàticament en mediador novell que acompanya als mediadors experts en les mediacions entre alumnes.

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Mes anterior Gener 2015 Mes següent
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg