Departament d'Ensenyament
cicles
bridgestofuture

Qui hi ha?

1 usuari/ària registrat i 8 convidats anònims estan en línia.

Sou un convidat/da anònim.

Cometre un error i no corregir-lo és un altre error Confuci

No registrats: 1r d’ESO visita la Depuradora de lleida

Enviada per lramirez el 19/Abr/2015 - 12:26

Descobrim la Depuradora d’aigües residuals de Lleida

Una any més l’alumnat de 1r d’ESO del nostre centre ha fet una sortida a l’Estació depuradora d’aigües residuals de Lleida (EDAR) els dies 7 i 9 d’abril; visita que els hi proporciona un contingut, científic i de conscienciació vers els nostres hàbits de consum i utilització, molt interessant.

Al llarg del recorregut per les instal·lacions de l’EDAR l’alumnat ha pogut conèixer pas a pas el procés de depuració, recorregut que ja van explicar els seus companys de l’any passat en la notícia de la seva visita. Així, en cadascun dels processos, els alumnes vam identificar els residus que se n’extreuen, valorant l’estat de l’aigua i l’origen d’aquests residus mentre recollien les seves observacions en un dossier (fitxa de camp). També van realitzar un taller molt interessant per entendre de prop els processos físics a què se sotmet l’aigua residual (filtració, decantació,...).

No registrats: Participació a la Jornada CTM 2015

Enviada per lramirez el 17/Abr/2015 - 21:47

L’alumnat de 4tA participa en la Segona Jornada de Ciències, Tecnologia i Matemàtiques (CTM) de les Terres de Lleida

Amb la participació de més de cent alumnes dels instituts d’Alcarràs, Guindàvols, Joan Oró i Maria Rúbies de Lleida i Terres de Ponent de Mollerussa, es va celebrar aquest dijous, 16 d’abril, la segona edició de la Jornada CTM a l’INS Guindàvols de Lleida.

L'objectiu d’aquesta, a l’igual que en l’anterior edició, va ser presentar la ciència i la tecnologia de forma atractiva i motivadora a l'alumnat, mitjançant diferents formats com són visites, tallers, conferències i altres activitats, però totes elles presentades de forma lúdica i interactiva.

La jornada va tenir dues parts ben diferenciades, una al matí al Parc de La Mitjana de Lleida i l’altra, a la tarda, a l’institut Guindàvols. En la visita al parc van estudiar la flora i la fauna de l’entorn aquàtic i terrestre de la Mitjana tot realitzant un passeig pel bosc de ribera i també diferents tallers d’estudi de petjades i de macro-invertebrats.

L’alumnat va dinar d’entrepans al mateix parc i tot seguit va desplaçar-se a l’institut en autocars. Per la tarda, desprès de la inauguració de la Jornada, en la que la classe magistral va estar a càrrec del professor Josep Varela, cada alumne va realitzar tres tallers dels onze que hi havia de temàtiques vàries relacionades amb la ciència, la tecnologia i les matemàtiques.

Després d’un breu descans i una poma es va fer la conferència general impartida per responsables del CESIRE del Departament d’Ensenyament i que va versar sobre aplicacions dels fotòmetres en el laboratori. Tot seguit es va realitzar un concurs científic en el que la nostra alumna Soraya El Hajamouni va guanyar un dels primers premis.

La jornada va finalitzar amb un sopar de germanor i... tots en autobús cap a l’institut Maria Rúbies.

No registrats: Marxa Popular del Segrià

Enviada per cdomenech el 16/Abr/2015 - 10:26

7ª MARXA POPULAR DEL SEGRIÀ.

Diumenge 12 d'abril es va celebrar la setena Marxa Popular del Segrià, aquest any caracteritzada per la col·laboració d'alguns alumnes voluntaris de 4rt i BTX del nostre centre en una de les diferents taules d'avituallament, a més de la participació activa d'alguns membres del nostre equip docent.

Una experiència força enriquidora en molts aspectes. PER REPETIR !!!!!!!!!!

Visita dels alumnes de 1 er de l’ESO al museu de Lleida.

Enviada per admin el 14/Abr/2015 - 13:54

Visita dels alumnes de 1 er de l’ESO al museu de Lleida.

El dia 8 d 'abril els alumnes de 2n de l’ESO visitaren el museu de Lleida:

-Realitzaren una visita guiada per la secció de la Prehistòria tot descobrint l'evolució de la humanitat, la vida nòmada del Paleolític i la vida sedentària del Neolític així com les primeres mostres artístiques de la cova del Cogul.

-També visitaren la secció de la història antiga amb el descobriment d' un dels jaciments més emblemàtics dels ibers “Els Villars”, així com el mosaic d ' una vila romana i tota la seva interpretació.

Museu Roda Roda

Enviada per admin el 10/Abr/2015 - 12:40

L’alumnat de 3r d’ESO visita el museu Roda Roda

Durant els dies 25 i 26 de març l'alumnat de 3r d'ESO hem visitat el Museu d'Automoció de Lleida, més conegut amb el nom de Roda Roda, des de l’àrea de Tecnologia. Allí, tots plegats, vam poder gaudir d'una extensa col·lecció de cotxes, motos, motors i reproduccions a escala que ens van convidar a fer un viatge per la historia de la indústria de l’automòbil. No hi van faltar la recreació d’un taller antic i una de les primeres gasolineres en la qual s’havia de bombejar el combustible a mà. Una sortida… sobre rodes!

Totsusuaris: PREMIS CONVIVÈNCIA EN POSITIU 2n. TRIMESTRE

Enviada per cdomenech el 08/Abr/2015 - 13:37

PREMIS CONVIVÈNCIA EN POSITIU 2n. TRIMESTRE

Un cop més i després de fer el recompte corresponent a la valoració del full de Convivència en + de cada aula de l'ESO, el passat 27 de març es va passar per cada classe guanyadora per repartir el premi d'aquest del segon trimestre (una motxilla amb l'anagrama del centre) a cadascun dels alumnes.

Les classes guanyadores van ser:

1r. C (tutora: Yolanda Cabaleiro)

2n. B (tutora: Amèrica Roure)

3r. D (tutora: Mari Mar Coyo)

4rt. C (tutora: Maria Cecília Domènech)

Un cop més, des de la Comissió de Convivència, donar-vos les gràcies per la vostra col·laboració i animar-vos que les vostres tutories siguin les properes guanyadores.

ÀNIMS ENCARA QUEDA UN TRIMESTRE !!!!!! Els propers podeu ser vosaltres........

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Mes anterior Abril 2015 Mes següent
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg