Tria d’optatives de segon d’ESO

Benvolgudes famílies i alumnat de 2n d’ ESO:

Ens adrecem a vosaltres per fer-vos arribar l’oferta d’optatives per al proper curs. La proposta és la mateixa per a cadascun dels trimestres.

1r trimestre
2n trimestre
3r trimestre
Initiation à la langue française (anual)
Petita història de l’Art Petita història de l’Art Petita història de l’Art
Quin temps fa? Quin temps fa? Quin temps fa?
La màgia científica La màgia científica La màgia científica
Mil y una historias Mil y una historias Mil y una historias

La tria d’optatives del primer trimestre es farà on-line al següent formulari:

Obert fins l’1 de setembre. També el  trobareu la web del centre.

Escolliu les optatives d’1 a 4 per ordre de preferència. Durant el curs i amb l’orientació del tutor, es farà la tria del 2n i 3r trimestre.

Descripció de les optatives

Initiation à la langue française (Departament de Francès):

Optativa anual. Iniciació al francès, per a aquells alumnes que optin per fer francès com a segona llengua. Aprendrem el vocabulari bàsic d’aquest idioma i es faran petites converses en francès. Aquesta optativa té una durada anual, i al finalitzar el curs els alumnes assoleixen el nivell A1. Es valorarà les notes obtingudes en les llengües de primer a l’hora d’adjudicar l’optativa.

MIL Y UNA HISTORIAS (Departament de llengua i literatura castellana)

El objetivo de la optativa es potenciar la lectura y el uso de la biblioteca del centro y la de la ciudad de Vic. Trabajaremos las competencias básicas a partir de los cuentos de las mil y una noches y los relatos fantásticos y de terror de Allan Poe.

Esta optativa resulta particularmente amena a los aficionados a la literatura y al género narrativo. Pretendemos mejorar también el nivel de la lengua escrita y oral del alumno. El trabajo final y la exposición de éste preparan al alumno en la práctica de la realización de trabajos escritos.

Petita història de l’art (Departament de Ciències Socials)

Aquesta optativa pretén aprofundir en els coneixement d’Història de l’Art que ja són presents en el programa de Ciències Socials del curs. Ho vol fer d’una manera graduada, distribuint-se temporalment segons aquest esquema: primer art romànic, a continuació art gòtic i finalment  art del Renaixement. En tots els casos es tindran en compte tant l’arquitectura, com l’escultura, com la pintura; i es mirarà la possibilitat de fer un visita al Museu Episcopal.

Quin temps fa? (Departament de Ciències Naturals)

L’objectiu d’aquesta optativa és conèixer l’atmosfera i comprendre com es formen els fenòmens meteorològics.

A partir del seu estudi, podreu aprendre a interpretar mapes del temps, utilitzar les eines d’una gàbia meteorològica i fer una previsió meteorològica. Buscarem informació sobre climes i els efectes que causen en el seu entorn. Estudiarem i reflexionarem sobre quins són els efectes de l’acció humana sobre l’atmosfera.

La màgia científica (Departament de Física i Química)

Amb aquesta activitat pretenem crear un projecte que, amb el vestit de fer un espectacle representable davant un públic, faci que arribi la ciència al nostre alumnat i que aquest el transmeti a un públic profà.

El fet motivacional és evident: crear una representació, una ¨mise en scène¨, mitjançant la qual l’alumne expliqui amb paraules pròpies allò que prèviament haurà pensat, reflexionat i entès. Difícilment podrà explicar aquelles coses que no entén.

On podem representar-ho? Doncs en una trobada de pares creada per aquest motiu, en una trobada d’alumnes d’altres cursos, com a part de l’Instival.. segur que trobarem l’ocasió.

El projecte inclou una part de disseny de vestuari, de confecció de guió, d’adaptació escènica, de temportizació, etc… la qual cosa el fa molt transversal, i segur que s’haurà de comptar amb l’ajuda de professors d’altres matèries…

El total d’experiències que hauran de representar serà entre 6 i 8, i la durada de la representació serà d’entre 20 i 30 minuts.

Convalidacions

Els alumnes que cursin estudis de música  o dansa en una escola de música o dansa autoritzada i vulguin el reconeixement de l’àrea de Música i / o matèries optatives han de presentar una sol·licitud específica a la Secretaria de l’Institut i una certificació expedida per l’Escola de Música on consti el curs que realitza l’alumne i les hores setmanals que cursarà en el proper curs acadèmic.

El termini per lliurar els documents esmentats a la Secretaria de l’Institut és fins al 8 de setembre. El centre resoldrà les sol·licituds abans del 30 de setembre.

Nota: L’alumnat que sol·liciti convalidació cal que ompli igualment el formulari de tria d’optatives indicant que s’ha demanat la convalidació.