Inici del projecte Mosquito Alert a l’Institut Antoni Torroja

1.Imatge Mosquito AlertUn grup d’alumnes de 3r d’ESO de l’INS Antoni Torroja ha iniciat la col·laboració amb l’entitat Mosquito Alert, un projecte educatiu cooperatiu de ciència ciutadana que té com a objectiu principal ajudar als científics que estan treballant per controlar les poblacions de mosquit tigre i en la detecció del mosquit de la febre groga. S’ha constatat que aquestes espècies es troben en ple procés d’expansió des de latituds tropicals, a causa de l’escalfament global del planeta. Els alumnes, en grups  de dos o tres i assessorats per formadors i professors,  realitzaran  diferents tasques que tindran com a base  la utilització de diverses   eines ( webquests,   apps,  mòbils, tècniques  de fotografia i cartografia, treball de laboratori i de camp) que els serviran per assolir competències que implicaran la seva capacitació com a científics ciutadans, la qual cosa els permetrà  poder localitzar els punts de cria dels mosquits i confeccionar material per a la divulgació a la ciutadania. Aquest projecte educatiu, d’àmbit estatal, el porten a terme  una dotzena  de  centres d’ensenyament, dos dels  quals pertanyen a la  demarcació de Lleida. El projecte té una especial rellevància per a l’Institut Antoni Torroja, atès que un grup d’alumnes, durant la realització del seu treball de recerca de batxillerat, van poder detectar i documentar per primera vegada l’any 2011, la presència del mosquit tigre a Cervera.