Projecte Votem

L’alumnat de 3r d’ESO ha realitzat el projecte “VOTEM” impulsat des de l’àrea de Socials. Han adoptat el rol de polítics per uns dies: han creat els seus propis partits polítics, han negociat, han fet les campanyes electorals i finalment s’han realitzat unes eleccions.

El projecte vol sensibilitzar l’alumnat sobre la importància de la participació democràtica i impulsar el compromís social i cívic, prioritats del marc Erasmus+.

Enhorabona als partits guanyadors, tot i no haver obtingut majoria!

Capità Alkarràs

Aquest vespre ha tingut lloc a la Biblioteca Joaquim Montoy d’Alcarràs la presentació del còmic “Capità Alkarràs” de la mà del seu autor, Joan Saló, ex-alumne de l’Institut d’Alcarràs, que ha volgut dedicar un dels seus exemplars al mateix Institut.
Sempre és un goig i un orgull constatar que ex-alumnes del centre tenen èxit i rellevància en diferents àmbits. Felicitats, Joan!

Sortida de 1r d’ESO

Avui l’alumnat de 1r d’ESO ha gaudit d’un dia de descoberta. Al matí han visitat el fantàstic Museu de les Botigues de Salàs del Pallars, on han après sobre els comerços històrics. A la tarda han après sobre l’univers al Parc Astronòmic del Montsec.

Viatge a Madrid de 3r d’ESO

El nostre alumnat de 3r ja ha gaudit del primer dia a Madrid. Després d’un tour en bus turístic per conèixer la ciutat, han visitat el Museu Reina Sofia.

Erasmus + a Ghent

La professora Raquel Morreres ha assistit al curs ” ICT Tools for a Creative and Collaborative Classroom” a Ghent, Bèlgica. La mobilitat forma part del projecte Erasmus + del nostre centre i pretèn ampliar les destreses pedagògiques, tecnològiques i lingüístiques del nostre professorat per repercutir positivament en l’aprenentatge de l’alumnat.

Alcarràs florit

Alumnes de 3r d’ESO, en l’activitat d’Aprenentatge i Servei (ApS), van col.laborar amb l’Ajuntament d’Alcarràs en l’organització de la ruta “Alcarràs Florit”. Ens agrada contribuir i fer un bon servei al nostre municipi.

Sortides batxillerat

Batxillerat ha gaudit d’una intensa jornada a Barcelona. L’alumnat s’ha dividit i ha realitzat diverses visites. Al matí la fàbrica Damm, el CIM de la UPC, una ruta per la Barcelona modernista i el Museu Nacional d’Art de Catalunya han estat els destins segons els interessos acadèmics.
A la tarda, cada nivell ha participat a la ruta literària corresponent: “La sombra del viento” i “Nada”.

Sortida 1r ESO

L’alumnat de 1r d’ESO ha pogut descobrir la Tarraco romana tot passejant pels racons més emblemàtics: muralles, circ romà, amfiteatre, aqüeducte…

Sortida 4t ESO

Els alumnes de 4t d’ESO s’han desplaçat a Lleida per realitzar una visita guiada al Museu de Lleida i a la Biblioteca Pública, complementat amb la realització d’un taller d’economia a la delegació d’Hisenda.

Xerrada d’Axel Curcó

Divendres passat, l’alcalde de Torres de Segre, Axel Curcó, exalumne del nostre institut, ha compartit amb l’alumnat de quart la seva experiència acadèmica i laboral, i ha explicat la situació del món laboral a la zona del Baix Segre, especialment, a Torres de Segre.

Aquesta activitat es desenvolupa en el marc de la proposta d’ entrevistes a antics alumnes i representants dels Ajuntaments per a la redacció d’un reportatge per al diari Segre, treballat a l’assignatura de Llengua castellana, a l’hora que col·laborem a l’orientació acadèmica i laboral dels alumnes de l’últim curs de l’ESO.