Viatge a Berlín

Alexanderplatz, la porta de Brandenburg, Amstel House, Wistemberg, Check Point Charlie, Sachsenhausen… Quins records ens porten tots aquests llocs!
Aquest 2017 els alumnes de primer de Batxillerat hem pogut gaudir de la famosíssima ciutat de Berlín. Hem après moltes coses sobre aquesta urbs. Tot i que ja coneixíem la història de la ciutat abans d’anar-hi, viure-la en primera persona ha estat força impactant, una gran experiència.
Vam estar només cinc dies, però vam saber aprofitar el temps i el viatge es va fer intens.
Berlín és una ciutat diferent a les altres, una ciutat de contrastos, i queda demostrat si la visites. Pots distingir-hi els petits blocs de pisos de colors de la zona oest i els grans edificis monocromàtics de la part oriental. El mur, tot i estar ja gairebé totalment destruït, segueix estant present; l’espai entre alguns edificis és molt extens, justament per l’antiga presència d’aquest tall físic i político-social que el mur significava, ara però totes aquestes extensions es converteixen de manera molt ràpida en construccions pròximes, modernes, innovadores, evolucionades arquitectònicament parlant: grues i creixement arreu, la ciutat es revesteix contínuament.
Ens vam quedar commoguts davant de molts llocs que vam visitar, però sobretot el punt més emocionant va ser el camp de concentració de Sachsenhausen. Feia cosa pensar que sota els nostres peus hi havia el mateix terra que en el seu temps trepitjaven gent presa i torturada, una experiència una mica estranya. Per reflexionar-hi.
Malgrat això, també hi havia punts de la ciutat amb molt ambient, com l’Alexanderplatz o l’avinguda Unter Den Linden, i llocs ultramoderns i cosmopolites com la Postdamer Platz, on es concentren alguns dels edificis més impressionants (i nous) de la metròpoli.
L’hostal estava molt bé i ens vam trobar amb altres alumnes que provenien de diferents instituts repartits per Europa, es notava força un ambient juvenil.
En definitiva, aquest viatge ens ha servit per mentalitzar-nos de la història de Berlín, de la seva importància en relació a la història contemporània amb la resta del món i de com aquest passat ha marcat la ciutat actual que ens acollia amb els braços oberts. També ens ha servit per descobrir llocs nous on hem viscut i gaudit l’ambient de Berlín. Però sobretot, per passar-ho bé i per desconnectar.

Clàudia Aguilar
Gisela Castaño
Adrià Mezquita

En aquest enllaç podreu veure algunes fotos del viatge!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *