“El que fa bonic un desert és que en algun lloc amaga un pou”
3. METODOLOGIA
Com es treballarà?
A l’inici de cada sessió es projectarà un petit vídeo o document que convidi a la reflexió.
- Explicació dels continguts de la matèria en suport de paper i digital per part del professorat.
- Vertebració dels continguts de la matèria de forma transversal mitjançant un tema concret, la cultura com a fil conductor comú per a totes les unitats que es volen treballar.
- Elaboració de preguntes i hipòtesis de treball.
- Anàlisi i comentari de texts i imatges a classe a nivell de grups de 4 o 5 persones a classe i/o a casa amb la consegüent posada en comú.
- Accés a l’aula virtual per obtenir materials de classe i realització de diverses activitats d’ avaluació.
- Activitats de suport: Nines del món
- Elaboració d’una nina.
- Muntatge d’una petita exposició de nines.
Els alumnes han de ser capaços de treballar cooperativament. Elaborar una hipòtesi de treball, de prendre decisions sobre el repartiment de tasques i d’elaborar col·lectivament el resultat.
Una part del treball serà individual i una altra en grup. Hauran de formar grups de 4 o 5 persones. Dins del grup cadascú tindrà el seu paper. Aquests rols els escolliran ells mateixos. Els rols del grup són:
– Coordinació: Distribuirà les tasques i vetllarà pel bon funcionament del grup i de la feina. Tindrà la responsabilitat de parlar amb el professorat i d’enviar el treball realitzat en el termini previst i d’exposar-lo als altres grups de treball.
– Lingüista: S’encarregarà de revisar el producte final, de donar el vistiplau a nivell ortogràfic, ús d’idiomes amb els criteris establerts i aspectes formals de presentació.
– Digitalització: Digitalitzarà tota la informació escrita i oral per presentar el producte final d’aquest projecte.
Al final del trimestre els grups de treball han de lliurar al professorat:
– Els treballs individuals en forma de dossier.
– Les activitats grupals, en forma escrita i oral.
– Un producte final de creació artística: una nina.