Cultures del Món

El que fa bonic un desert és que en algun lloc amaga un pou”

3. METODOLOGIA

Com es treballarà?

A l’inici de cada sessió es projectarà un petit vídeo o document que convidi a la reflexió.

1. Explicació dels continguts de la matèria en suport de paper i digital per part del professorat.
  2. Vertebració dels continguts de la matèria de forma transversal mitjançant un tema concret, la cultura com a fil conductor comú per a totes les unitats que es volen treballar.
  3. Elaboració de preguntes i hipòtesis de treball.
  4. Anàlisi i comentari de texts i imatges a classe a nivell de grups de 4 o 5 persones a classe i/o a casa amb la consegüent posada en comú.
  5. Accés a l’aula virtual per obtenir materials de classe i realització de diverses activitats d’ avaluació.
  6. Activitats de suport: Nines del món
  7. Elaboració d’una nina.
  8. Muntatge d’una petita exposició de nines.

Els alumnes han de ser capaços de treballar cooperativament. Elaborar una hipòtesi de treball, de prendre decisions sobre el repartiment de tasques i d’elaborar col·lectivament el resultat.

Una part del treball serà individual i una altra en grup. Hauran de formar grups de 4 o 5 persones. Dins del grup cadascú tindrà el seu paper. Aquests rols els escolliran ells mateixos. Els rols del grup són:

– Coordinació: Distribuirà les tasques i vetllarà pel bon funcionament del grup i de la feina. Tindrà la responsabilitat de parlar amb el professorat i d’enviar el treball realitzat en el termini previst i d’exposar-lo als altres grups de treball.

– Lingüista: S’encarregarà de revisar el producte final, de donar el vistiplau a nivell ortogràfic, ús d’idiomes amb els criteris establerts i aspectes formals de presentació.

– Digitalització: Digitalitzarà tota la informació escrita i oral  per presentar el producte final d’aquest projecte.

Al final del trimestre  els grups de treball han de lliurar al professorat:

– Els treballs individuals en forma de dossier.

– Les activitats grupals, en forma escrita i oral.

– Un producte final de creació artística: una nina.