Robòtica

Presentació

Programa Projecte de Robòtica ESO1

El projecte “ANEM A MART” presenta com a fil conductor la situació real de l’exploració espacial. La idea central del projecte és un joc de rol que pretén reproduir les diferents etapes de l’expedició posant a l’alumnat en la situació d’abordar les tasques que són necessàries per
aconseguir l’èxit.
Cadascuna de les tasques són anomenades activitats que formen part d’una missió, ja que el procés és llarg i complex.
Quan es treballa de manera competencial, l’alumnat pot generar coneixement quan ha d’obtenir les dades i analitzar els mitjans necessaris per a portar a terme l’expedició. Els continguts es treballen de manera transversal i aplicant-los a casos reals.

Programa Projecte de Robòtica ESO2
El projecte “Explorem Mart” presenta com a fil conductor la situació real de l’exploració del planeta Mart. La idea central del projecte és planificar i realitzar l’exploració d’una regió de Mart mitjançant l’ajuda de robots als quals se li transmet remotament diverses ordres, tal com fan les diferents agències espacials avui en dia. Cadascuna de les situacions d’aprenentatge plantejades ens portaran a desenvolupar diferents aprenentatges tenint en compte l’atenció a la diversitat de l’alumnat. En treballa competencialment, s’afavoreix l’assimilació de nous coneixements en enfrontar-se a nous reptes que apareixen per aconseguir l’exploració de Mart. El programa STEM, treballant els sabers de manera transversal i aplicant-los a casos reals, vol afavorir el desenvolupament de les competències transversals i les competències matemàtiques, en ciència, tecnologia i enginyeria.

Programa Projecte de Robòtica ESO3
El projecte “SANOP” (SAlvem el NOstre Planeta) situa als alumnes com a membres de l’Administració Nacional d’Aeronàutica i de l’Espai del nostre país i amb la missió de crear un robot en un futur hipotètic, però prou possible, cada cop més robotitzat i on molt enrere queden conceptes com globalització, lluita de classes, etc. Els situem a l’era de la robotització climàtica.
Els proposarem missions on hauran de preparar i programar els seus robots per a les diferents situacions i obstacles que es poden trobar al seu món o qui sap, a altres que hauran de colonitzar si la civilització no aconsegueix pal·liar la greu situació climàtica.

NIVELL: ESO 1, ESO 2, ESO 3