Mapes, rutes i exploracions

Presentació

És un projecte que emplaça els alumnes a dissenyar una ruta turística inspirada en una ruta històrica. Els alumnes formen part d’una empresa turística que es dedica a oferir als seus clients rutes arreu del món, que inclouen visites culturals i lúdiques.
Aquesta ruta ha de tindre unes àrees obligatòries, a partir de les quals, el turista ha d’aprendre a través del seu recorregut, com van ser les civilitzacions de la prehistòria o de l’edat antiga que van ocupar els territoris per on passa la ruta, i quins vestigis culturals i materials han perdurat fins a l’actualitat. És un projecte on cada grup cooperatiu ha de triar una de les següents propostes de rutes històriques: les rutes prehistòriques (per exemple: de l’expansió de l’ésser humà, de les pintures rupestres, dels megàlits…) i les rutes de l’antiguitat, que inclou la civilització grega i romana (per exemple: les expedicions d’Alexandre el Gran, les vies romanes, la colonització grega per la Mediterrània…)
Aquest projecte es desenvolupa en coordinació amb la matèria de Visual i Plàstica, i es treballa des de les dues matèries.

Programa del projecte de mapes i rutes

NIVELL: ESO 1