“El cine en el que creo obliga al espectador a enfrentarse a su propia conciencia, a estimular su inteligencia.”
3. COM AVALUEM?
– Es valorarà el treball a classe i la participació.
– S’avaluarà la presentació del blog i la seva realització -acurada i pautada- on es vegi el sentit crític i analític de l’alumne/a
Competències generals | explicació | PONDERACIÓ |
Competència comunicativa. | Saber argumentar, expressar-se, utilitzar vocabulari específic així com comprendre conceptes i elaborar definicions. | 10% |
Competència de recerca. | Elegir amb criteri propi, imaginar projectes i portar endavant accions necessàries per desenvolupar-los de forma individual o col·lectiva amb responsabilitat, rigor i perseverança. | 15% |
Competència digital. | Emprar i actualitzar els aspectes bàsics de les eines tecnològiques, el tractament de la informació i les possibilitats comunicatives i creatives de les xarxes virtuals. | 10% |
Competència en gestió i tractament de la informació. | Sintetitzar els coneixements treballats. Trobar, reunir, seleccionar i analitzar informacions procedents de fonts diverses i en diferents suports. | 15% |
Competència en el coneixement i interacció amb el món. | Reconeixement de l’espai físic on es desenvolupa l’activitat humana.
Realitzar sortides culturals relacionades amb la matèria. |
10% |
Competència personal i interpersonal. | Mostrar autocontrol, creativitat i esperit emprenedor (dossier de treball) combinat amb una correcta actitud. Interacció amb els companys i professor. Participació a classe i realització del treball personal diari. | 20% |
Competències específiques | explicació | |
Competència social
i cívica. |
Es garanteix a través dels continguts de l’ àrea. Comprensió de la realitat històrica i social del món amb la seva evolució. Proves tipus test. | 10% |
Competència
en la dimensió temporal. |
Saber situar el temps històric. Elaborar eixos cronològics. | 5% |
Competència en
Crítica de les fonts històriques. |
Verificar la veracitat a través de l’anàlisi de diverses fonts (textuals, icòniques, gràfiques, estadístiques, cartogràfiques, orals, etc.) | 5% |
Criteris de recuperació.
Es poden recuperar les competències no assolides.
Altres informacions d’interès:
-Serà molt important el respecte al professorat i la participació activa a classe tot tenint sensibilitat pels temes tractats.