Aquesta setmana escoltem…

Aquesta setmana és una mica especial, commemorem la festivitat de Santa Cecília i amb ella la festa de la MÚSICA!! I quina manera millor, que fer-lo recordant a un dels millors músics de tota la historia?

MOZART

Wolfgang Amadeus Mozart va ser un compositor y pianista austríac del classicisme (segle XVIII) va nàixer el 27 de gener de 1756 a la petita ciutat de Salzburg. El seu pare es deia Leopold i era un gran violinista. De seguida va veure que l’Amadeus tenia moltes aptituds per la música i des dels 4 anys el va portar per tot el món per a que tothom pogués escoltar com tocava el piano. Als 5 anys, Mozart, ja composava grans obres per a piano. Una de les característiques que tenia la seva música de és que sabia apropar-la a tots els públics.

La seva obra avarca tots els gèneres musicals de la seva època, com ara, simfonies, òperes, concerts, música de cambra, corals, música per a piano, rèquiem (composició musical cantada per a missa de difunts). En total va composar més de 600 obres, entre les més conegudes: La flauta màgica, Don Giovanni, Alla turca, Les bodes de Fígaro,… Va morir  un fred i nevat dia 5 de desembre de 1791  a la ciutat de Viena, quan tenia 35 anys. Al seu enterrament no hi va assistir ningú.

Segur que totes aquestes obres et sonen!!