Trets d’identitat

El nostre projecte d’escola es defineix com:

“Un viatge pedagògic apassionant”

L’ objectiu marc que pretenem  i que es desenvolupa en el PEC, és  el de consolidar una escola pública i catalana de  qualitat amb la màxima excel·lència; una escola  arrelada al seu entorn, pionera en la seva construcció sostenible, però també en el manteniment dels  projectes iniciats per tal de consolidar-los. Tot això amb la finalitat de formar els alumnes competents  i amb el l desig que  les experiències viscudes  a l’escola els  deixin  una empremta de coneixement molt positiva.

Fomentar el treball amb persones i per les persones.

Atendre la diversitat de  a tots i cadascun dels alumnes segons la seva particularitat, tenint en compte les seves capacitats i  emocions.

Afavorir  les  relacions interpersonals entre els membres de la comunitat educativa propiciant  un ambient de  treball agradable, però rigorós, que  engresqui l’equip de mestres en la implicació del projecte d’escola.

Planificar accions formatives d’escola de manera que allò que aprenem sigui transferible a la pràctica diària. Fomentar  la  reflexió sobre la pràctica,  al  qüestionament  d’allò que fem,  a portar-ho a terme, avaluar-ho i deixar-ne constància  documental elaborant els documents de centre on es recullen les idees clau, els objectius proposats i les estratègies per aconseguir-los.

Acollida i benestar

Fer plans d’acollida amb l’objectiu de  vetllar per l’acollida dels membres dels diferents sectors de la comunitat educativa. Una escola acollidora amb els nens i nenes, amb els mestres i amb l’entorn. Aquests plans d’acollida s’adreçaran als alumnes que s’ incorporin al centre, al nou professorat i a les famílies.

Atenció a la diversitat

L’escola és inclusiva i ha de facilitar un bon aprenentatge per a tot l’alumnat donant resposta a les seves necessitats.

Per tant, el PAD Pla  d’atenció a la diversitat defineix els plantejaments en aquest sentit, establint criteris i mesures d’atenció  a fi de donar resposta als diferents interessos, capacitats i ritmes d’aprenentatge de l’alumnat.

Incorporar metodologies afavoridores de la investigació i experimentació per fomentar l’aprendre a aprendre.

Aprendre a aprendre significa adquirir habilitats per conduir el propi aprenentatge i continuar aprenent de forma autònoma i eficaç.  Cal plantejar l ús de tècniques facilitadores com  per exemple el treball per racons, els projectes i la resolució de problemes.

Fomentar  el pensament creatiu, la curiositat de plantejar-se preguntes, identificar i plantejar la diversitat de respostes davant d’ una mateixa situació utilitzant diverses estratègies metodològiques que permetin afrontar la presa de desicions.

Aplicar criteris per a desenvolupar una escola sostenible:

Atès que el projecte de construcció d l’escola  atenia a criteris de sostenibilitat  vàrem incorporar aquest eix com a base per a sensibilització sobre la cura del medi ambient en els nens i nenes. per tant es duran a terme actuacions en aquest sentit aplicant diferents iniciatives com reutilització dels llibres de text, recollida selectiva a l’escola, ús del material etc.

Totes aquestes accions es desenvoluparan en el Pla d’escoles verdes.

Afavorir la incorporació de les noves tecnologies com a eines per l’ensenyament- aprenentatge.

Incorporar tecnologies al sistema educatiu per si sol no produeix innovació ni canvi.metodològic.

Les tecnologies han fer que l’aprenentatge sigui més personalitzat i que els alumnes siguin autònoms, fet que implica una sèrie de canvis  pedagògics, formatius, organitzatius, i òbviament tecnològics.

El tractament de la informació i la competència digital implica desenvolupar metodologies de treball que afavoreixin que els nois i noies esdevinguin persones autònomes, responsables, crítiques i reflexives en la valoració de la informació disponible.

El Pla TAC, amb el compromís de tots els agents involucrats que formen part del

centre, vetllarà per aconseguir els objectius de  competència digital  en els nostres  alumnes.

Competències lingüístiques en un món global

El coneixement i ús de les llengües és una de les peces claus de la formació de l’alumnat. Cal que siguin competents en català i castellà i aconsegueixin un bon domini de l’anglès com a llengua estrangera.

Atendre les famílies i afavorir la seva participació  en activitats del centre.

Valorem la importància de la  participació de les famílies  per tal d’ afavorir una bona interrelació entre aquestes i l’escola.

Per tant, vetllarem per compartir la il·lusió per la feina ben feta,  el fer escola, i  caminar cap a una escola arrelada al seu entorn.

Les reunions pedagògiques per grup classe per tal de donar a conèixer el pla de treball i la metodologia (suports visuals) utilitzant estratègies per ajudar a la comprensió dels temes tractats.

Es donarà la oportunitat que les famílies entrin a les aules amb un propòsit concret de participació i s’ oferiran jornades de portes obertes per tal que les famílies puguin visitar l’escola, l’aula i intercanviar impressions.

Interactuar amb  l’entorn i vetllar per la projecció externa de l’escola

Assegurar la coordinació i col·laboració del Centre amb entitats de tipus cívic, cultural que ajudin a fomentar la integració de l’alumnat.

Avaluar per la millora

Establir  plans  d’avaluació sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’alumnat, de la pràctica del professorat i de la gestió del  centre.

El pla d’avaluació serà una eina molt important per l’ anàlisi, la reflexió i la presa de decisions per la millora.