Programa de complexitat/PMOE PROA+

Programa Tècnics d’integració social i educadors socials (Programa de complexitat)

El centre Mercè Rodoreda disposa de professionals d’atenció educativa amb la finalitat de garantir l’equitat en l’accés a l’educació: Tècnic d’integració social.

La contractació d’aquests professionals està cofinançat en un 40% per la Unió Europea i la resta pel Departament d’Educació això comporta el compliment d’unes mesures de publicitat i comunicació.

La incorporació de tècnics d’integració social i educador socials té com a objecte suplementar amb professionals d’atenció educativa l’activitat que es presta en els centres docents, amb la finalitat de garantir l’equitat en l’accés a l’educació.

Els objectius del Programa de tècnics d’integració social i els educadors socials cofinançat per la Unió Europea són:

• Prevenir l’abandonament prematur i el fracàs escolar Procurar el benestar emocional dels alumnes
  • Facilitar una bona convivència en els centres educatius.
  • Contribuir a l’orientació dels alumnes.
  • Fomentar la implicació de les famílies.
  • Fomentar el vincle entre l’escola i el seu entorn.
  •  Contribuir al desenvolupament de plans d’àmbit comunitari.

El resultat esperat del programa és reduir l’absentisme escolar i l’abandonament prematur.

Programa Millora d’oportunitats Educatives (PMOE PROA+)

Objectius generals
*Contribuir a la millora de l’equitat en l’accés a oportunitats educatives i a l’èxit escolar de tot l’alumnat amb l’enfortiment dels centres educatius públics de més complexitat educativa del Servei d’Educació de Catalunya per tal que disposin dels recursos necessaris per compensar les necessitats i desigualtats educatives de l’alumnat i les seves famílies.
*Integrar el Programa de cooperació territorial per a l’orientació, l’avenç i l’enriquiment educatiu PROA+ en el Pla de millora d’oportunitats educatives PMOE.
*Reforçar l’atenció de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i millorar l’enfocament inclusiu.
*Reforçar la dimensió comunitària de l’acció educativa.

Objectius específics
En relació als centres que participen en el PMOE PROA+
– Reforçar l’equitat educativa.
– Reforçar l’organització i funcionament dels centres educatius promovent un enfocament inclusiu que eradiqui situacions de segregació interna al centre.
– Garantir la continuïtat i el progrés educatiu de l’alumnat, amb especial atenció a l’alumnat en situació de vulnerabilitat.
– Reforçar l’acompanyament, la motivació i el suport individual a l’alumnat, especialment de l’alumnat en situació de vulnerabilitat.
– Promoure i mantenir expectatives positives del professorat sobre tot l’alumnat.
– Treballar per la millora del benestar emocional.
– Facilitar i impulsar la implicació i la participació de les famílies.
– Millorar la comunicació entre les famílies i els centres educatius.
– Potenciar les oportunitats educatives més enllà de l’escola en relació amb l’alumnat en situació de vulnerabilitat.
– Facilitar la participació en el PROA+ del Ministeri d’Educació i Formació Professional integrat en el PMOE

En relació amb la dimensió comunitària de l’acció educativa a través dels Plans educatius d’entorn:
– Potenciar les oportunitats educatives més enllà de l’horari lectiu i a temps complet (àmbit formal i no formal).
– Potenciar la dimensió comunitària de l’educació amb el reforçament de l’orientació d’àmbit comunitari.

En relació amb l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu:
– Reforçar el Projecte de promoció escolar del poble gitano de Catalunya.
– Reforçar el suport a l’alumnat amb necessitats educatives específiques.