Línia metodològica del centre

Línia metodològica  del centre

L’escola  Mercè Rodoreda  ha nascut i crescut amb un model pedagògic propi i es planteja reptes a nivell organitzatiu i pedagògic. És per això que definim el projecte com “un apassionant viatge pedagògic” amb l’objectiu clau de consolidar en els nostres alumnes una base sòlida d’aprenentatge per tal de ser competents per poder-se desenvolupar en el marc de la societat actual tant canviant.

S’aposta per impulsar metodologies d’investigació i experimentació centrant l’atenció en el coneixement i ús de les llengües, el treball per racons i projectes, ús de les eines tecnològiques, (ordinadors portàtils, tablets, pissarres digitals…) Es  proposen activitats que desenvolupin la creativitat la iniciativa i l’esperit crític.

Els principis del nostre projecte es sustenten en pràctiques educatives que tenen com a eix l’alumnat com a centre de l’aprenentatge. Els alumnes han de tenir una participació activa en el procés per tal d’anar construint coneixement.

Les emocions són una part integral de l’aprenentatge: les experiències educatives han de poder connectar amb els interessos i motivacions dels alumnes.

Psicomotricitat seguint la línia aucouturier es proposa una pràctica psicomotriu encaminada a què l’infant vagi adquirint autonomia i es converteixi en un nen/a obert, capaç de fer front a les pors. La psicomotricitat que proposa Aucouturier és la vivència en primera persona, cosa que els ajudarà a conèixer els seus límits i possibilitats amb total llibertat d’expressió dels seus desitjos. També cal afegir que el reconeixement de les seves accions i actituds els donarà una imatge positiva d’ells mateixos que influirà a positivament a l’hora de desenvolupar la seva pròpia identitat a nivell social, intel·lectual i emocional

Treball per racons  i els ambients a Educació Infantil són estratègies  que ens permeten organitzar el treball d’aula  de manera que els nens i nens aprenguin amb el joc, la manipulació, fent  hipòtesis, experimentant i explicant el què han aprés.

L’aprenentatge és un procés de naturalesa social: les activitats han de promoure la interacció entre iguals. El treball grupal millora els resultats a nivell conductual i afectiu.

Treball per projectes metodologia que  afavoreix la investigació a partir de la motivació envers els  interessos  dels alumnes, afavoreix la seva autonomia i respecta els diferents  ritmes d’ aprenentatge. La societat evoluciona i cada vegada més hem de preparar els nostres alumnes per donar respostes innovadores en una societat canviant i en evolució constant.

Projecte de creació d’ una cooperativa a 5è: programa CUEME

Integració de les TIC en les activitats d’aprenentatge : es fomenta una actitud positiva en l’ ús de les noves tecnologies i s’incorporarà el coneixement i l’ús de les noves tecnologies en el currículum.

Promovem la implicació de les famílies mitjançant la Carta compromís educatiu.

Al llarg del curs s’ofereix a les famílies la possibilitat d’aportar experiències personals a l’aula: aficions, oficis, coneixements d’altres cultures etc. amb el doble objectiu de d’enriquir el grup i alhora  poden estar en contacte amb  la classe. Proposem la participació en diverses activitats d’escola com “Les famílies vénen a l’aula”, festes escolars i sortides dins la localitat. En les “Jornades de portes obertes”, que s’organitzen al llarg del curs, es convida a les famílies a veure les diferents activitats que es desenvolupen a l’ aula dels seus fills.

Som “Escola verda”. L’escola es va construir aplicant criteris de sostenibilitat. El centre està orientat al Sud per l’ aprofitament de la llum i del sol, disposa de plaques solars i fotovoltaiques . En la construcció s’ ha fet servir fusta procedent de boscos gestionats amb criteris ambientals i grava procedent de runa reciclada.La comunitat educativa treballa cada dia per la sensibilització en la cura del medi ambient aplicant propostes com el projecte de reutilització de llibres de text, l’ús de material socialitzat, la recollida selectiva de residus, l’activitat de l’ hort a l’escola, el compostatge i moltes altres que es detallen en la planificació anual del centre.

L’escola col·labora amb entitats i associacions que fomentin l’arrelament dels nens i nenes amb el seu entorn.