PROGRAMA INNOVACIÓ DIGITAL “TECNOLOGIES DIGITALS PER A L’APRENENTATGE”

L’Àrea de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Ensenyament ha acceptat la sol·licitud de la nostra escola de participar en el programa d’innovació pedagògica “Tecnologies Digitals per a l’Aprenentatge”.

Aquest programa té per objectiu:

1. Afavorir l’assoliment de la competència digital
  2. Motivar els alumnes mitjançant l’ús de tecnologies digitals
  3. Promoure les vocacions cientifico-tecnològiques

El programa d’innovació pedagògica “Tecnologies Digitals per a l’Aprenentatge” consta de dos projectes:

1. Projecte d’innovació “mSchools”, amb diferents propostes didàctiques impulsades per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb diferents àmbits de participació:

A.1) Àmbit de la Georeferènciació: referenciació i geolocalització d’elements patrimonials amb aportacions d’informació elaborada per alumnes dels centres educatius. La plataforma per la geolocalització dels elements a treballar és “Mobile History Map”.

A.2) Àmbit de l’Edu_hack,  jornada de concreació i disseny visual de propostes didàctiques obertes, transversals, innovadores i inclusives, per a la seva transferència a les aules. Aquesta activitat es va dur a terme el passat dissabte 18 de novembre a la seu de la Universitat de Girona situada a la plaça de St. Domènec, amb la participació de un centenar de docents entre els quals tres mestres de l’escola en una jornada altament productiva i de la qual us adjuntem un petit recull fotogràfic.

1. Projecte d’innovació “El centre digital”, amb la creació d’un Pla TAC de transformació digital del centre educatiu, amb la inclusió d’aquestes tecnologies a la vida del centre.

El percentatge d’escoles seleccionades per a participar en el programa esmentat és del 3,62% del total d’escoles de Catalunya.

La participació en aquest programa d’innovació pedagògica requereix disposar dels materials tecnològics adients. En motiu de formar part del projecte municipal “Llagostera 3.0”, el nostre centre té l’oportunitat de realitzar els projectes inclosos en el programa “Tecnologies Digitals per a l’Aprenentatge”.