Llegim en parella

Llegim en parella, un programa de tutoria entre iguals, amb alumnes i famílies, per a la millora de la comprensió lectora.

“Llegim en parella” és un programa educatiu impulsat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre iguals de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El programa es basa en la tutoria entre iguals que l’entenem com una forma de treball cooperatiu, que pot ser molt eficaç per ensenyar i aprendre a treballar per parelles i per abordar alguns aprenentatges. Suposa guanys considerables per a tots els alumnes i aprenen d’una a partir d’una activitat estructurada. El tutor, perquè ensenyar és una bona manera d’aprendre, i el tutorat, perquè rep l’ajuda ajustada i permanent del company tutor. El programa combina la tutoria entre alumnes i la tutoria familiar.

L’objectiu del programa és millorar la competència lectora, un element clau per a l’èxit escolar de l’alumnat. Les activitats (lectura en parella i comprensió lectora) són estructurades i permeten, quan la parella s’hi ha familiaritzat, un ús progressiu més ajustat i creatiu.

20150415_152409__1454058939_96209 20150415_152711__1454059015_46366 20150415_152736__1454058989_39340

 

Podeu veure aquest vídeo de l’experiència del programa de Llegim en parella:

Edu3.cat