Treballem junts la llengua

A la nostra escola tant a educació infantil com a cicle inicial treballem la llengua catalana barrejant els alumnes de les diferents classes. A infantil barregem els dos P-4 entre ells i els dos P-5 i a cicle inicial barregem un primer amb un segon. Els alumnes d’educació infantil treballen a les seves aules i els de cicle inicial a la biblioteca ja que són dos cursos i molts nens.

Aquest agrupament d’alumnes ens permet, a banda d’adquirir els coneixements i continguts específics de l’àrea, també desenvolupar aspectes com ara: la varietat metodològica, l’ajuda entre iguals, el treball per parelles i en petit grup, el respecte i adaptació a la diversitat, l’autonomia en les tasques, les normes de participació i el respecte amb els altres.

Per tal de poder atendre correctament a tots els nens i nenes, en aquestes sessions, sempre treballem dues mestres a l’aula, en el cas d’educació infantil, i tres mestres en el cas de cicle inicial. Aquestes mestres comparteixen les diferents tasques: programació sistemàtica de les activitats, acompanyament i orientació de les feines, i suport i reforç individual i al grup.