Emprenedoria a l’escola

El curs 15-16 ens vam afegir a la llista d’escoles de la comarca que treballen aquest projecte al Cicle Superior de l’educació primària.

La finalitat d’aquesta activitat que duran a terme els alumnes de cinquè, és treballar el foment de la cultura emprenedora per a desenvolupar els valors, hàbits i capacitats claus vinculades a l’emprenedoria:

• L’observació i l’exploració
  • La iniciativa i la creativitat
  • La responsabilitat
  • La presa de decisions i l’assumpció de risc
  • La flexibilitat i la perseverança
  • La recerca i optimització de recursos com la informació i les tecnologies
  • La cooperació i la solidaritat
  • El coneixement i el respecte de l’entorn
  • El treball col·laboratiu i en equip.

A l’aula es farà un treball per projectes innovador i arrelat al context local, a través d’una cooperativa organitzada a l’aula que comporta:

-Constitució

-Elecció del producte

-Imatge corporativa

-Producció i venda en un mercat local

-Aportació dels beneficis a projectes socials

Les activitats previstes aportaran a l’alumnat:

L’aprenentatge significatiu de valors i habilitats emprenedores des d’un plantejament integrador, orientat a l’aplicació dels sabers adquirits i a la participació real i efectiva de l’alumnat.

La implicació de la comunicat educativa i el contacte amb entitats i empreses del territori, facilitant la integració de l’escola a l’entorn. (Al Berguedà el programa es realitza entre l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i l’Ajuntament de Berga i les dues entitats i l’escola treballen de manera conjunta per coordinar totes les tasques, desenvolupar el programa i fer l’avaluació del seu funcionament).

-L’aprenentatge transversal que reforça l’adquisició de les competències bàsiques del currículum.

logoajuntament índex