Esport Blanc Escolar

Objectius generals

•Ajudar en la formació integral dels alumnes.
•Educar mitjançant l’esport a l’aire lliure a respectar i gaudir de la muntanya.
•Adquisició d’habilitats com la coordinació, l’equilibri, valor i confiança que ajudaran als alumnes al desenvolupament de les aptituds físiques.
•Aprendre la tècnica dels esports de neu.
•Aconseguir que tots els alumnes que viuen a les comarques pirinenques tinguin l’oportunitat d’aprendre a esquiar.

Objectius tècnics

•Desenvolupament bàsic de l’agilitat, l’equilibri i la coordinació.

•Etapa estructurada i divertida.

•Desenvolupament de la velocitat, agilitat i resistència mitjançant activitats lúdiques i jocs.

•Desenvolupament de les capacitats físiques i les llibertats fonamentals del moviment de l’esquí.

Característiques

• MULTIDISCIPLINAR: Esquí de fons i surf de neu (Estació de La Molina) i esquí de fons (Estació de Tuixent La Vansa).
  • INTEGRAT AL PROGRAMA D’EDUCACIÓ FÍSICA : programa en horari lectiu durant el segon trimestre (sessions d’un dia sencer de durada).
  • DURADA:  3h a la setmana durant 6 sessions al llarg del segon trimestre.
  • EDAT: 8/9/10 ANYS (3er-4r de primària/cicle mitjà).
  • COORDINACIÓ:  Federació Catalana d’Esports d’Hivern, responsable de cada consell esportiu i mestres d’educació física de l’escola.