Aglans, pinyes i molt més…

Com cada setmana, vam sortir ha fer una volta fora de l’escola. Tot just sortint, el Martí va fer una bona descoberta i és que va trobar uns quants aglans al terra. Ens va explicar que eren i que queien de l’arbre. I de seguida, ens vam posar tots a buscar-ne més i els vam ficar al cistell.

Vam continuar passejant tot observant si trobàvem alguna cosa més al terra, que caigués dels arbres. Les pedres, la sorra fina, les floretes… aquesta vegada no era el que buscàvem. I vam trobar…unes boletes verdes o negres. El Martí és tot un expert i ens va explicar que eren olives!!! A partir d’aquí, vam anar mirant amunt, als arbres, per veure si tenien algun fruit que pogués caure a terra. Vam veure un pi molt gran que tenia moooooltes pinyes!! I al buscar al terra en vam agafar algunes. Just al costat vam trobar unes boletes vermelles, les cireretes de pastor, diu la Laura.  Al tornar cap a l’escola vam trobar molts més aglans. Els vam collir i vam jugar una estona aprofitant el dia tant maco que feia.

A l’endemà, vam tornar a mirar el cistell. Volíem comptar quants hi havia de cada cosa però era difícil fer-ho al cistell, així que vam decidir separar els fruits i comptar-los per veure de quin hi havia més. Per això, vam començar per els que hi havia menys i els vam anar posant en filera.

Vam veure que les pinyes feien la filera més llarga, després les cireretes de pastor i després les olives. Però al comptar, vam veure que les pinyes només tenien 5, les olives 6 i les cireretes de pastor 9. Les pinyes arribaven més lluny però eren les que hi havia menys.

Després vam fer una filera amb els aglans. Va quedar molt llarga i vam començar a comptar però, com eren moltes, la Laura va acabar i ens va escriure el número d’aglans, 95!!! Dos números, diu l’Eric. És molt gran, diu el Martí.