Història

És una escola arrelada al poble de Balenyà que es relaciona amb les diferents entitats. És un espai de tots i per a tots, oberta als canvis, que compta amb la implicació de tothom per a poder aconseguir les seves finalitats educatives i per un ambient acollidor i familiar. És també un lloc d’escolta, comprensió i una porta oberta al diàleg i a la col·laboració.

És una escola amb materials pensats per facilitar que l’aprenentatge sigui cada vegada més autònom, més cooperatiu i més interactiu.

Inicialment era una escola rural i cíclica. Aquesta escola ha format part d’una ZER fins el curs 2011-2012. És una escola que ha sofert diverses ampliacions.  Així, el curs 2008-2009 va es va cobrir la pista i es va construir un nou edifici d’una sola planta annexionat als altres dos edificis. També es va fer que tots tres edificis quedessin comunicats entre sí.

A l’inici del curs 2013-2014 es va instal·lar un mòdul, on s’hi ubica el menjador i l’aula de psicomotricitat.

En set anys hem passat de 48 alumnes (el curs 2007-2008) als actuals 118 del curs 2014-2015. És a dir, hem augmentat  la matrícula un 146%.

L’any 2010 – 2011 iniciem la fase de sensibilització i per tant comencem el procés de conversió de l’escola en Comunitat d’Aprenentatge.

Més tard passem a la fase de decisió: És el moment de decidir iniciar el projecte de transformació del centre en Comunitat d’Aprenentatge.