Resum dels acords del Consell Escolar

icona-llapis

En el marc d’una escola participativa, a la darrera reunió del Consell Escolar celebrat el 4 de maig de 2022 es va acordar per consens fer extensius a la comunitat educativa els acords que s’anessin produint, així com les informacions d’interès general per a les famílies. En acabar cada reunió, la secretària llegirà en veu alta els acords que es penjaran a la web del centre en aquest apartat, de forma que la informació circuli amb la màxima immediatesa.

REUNIÓ 1/2022-23, amb data 17 i 24 de novembre del 2022
Informacions:

• Es presenta la MAC 21-22 i la PAC 22-23.
  • Es presenten les subvencions aprovades en la comissió permanent de l’AFA i l’escola demanades a l’ajuntament.
  • Es presenten els pressupostos de les diferents companyies d’autocars i se selecciona Autocars 9.

Acords:

• Aprovació de la MAC del curs 2021-22.
  • Aprovació de la PAC del curs 2022-23.
  • Aprovació de les subvencions que s’han demanat a l’ajuntament des de l’escola i des de l’AFA.
  • Aprovació del contracte menor amb la companyia d’Autocars 9 per a les sortides del curs 2022-23.
REUNIÓ 5/2021-22, amb data 5 de juliol del 2022
Informacions:

• Aquest curs, cinc centres de tot el Baix Llobregat hem estat seleccionats per rebre la formació Komtü amb una durada de tres cursos escolars. Komtü involucra a tota la comunitat educativa per promoure un entorn positiu i d’acompanyament emocional de l’alumnat, oferint un acompanyament integral i treballant majoritàriament amb el personal docent, però també amb el no docent i les famílies.
  • L’escola ha estat seleccionada per començar INFADIMED. És un programa que fa promoció de la Dieta Mediterrània i que està portat a terme per professionals d’infermeria d’atenció primària de l’Institut Català de la Salut. El programa està dirigit a alumnes d’educació infantil i primària amb l’objectiu de donar eines als infants per tal que puguin decidir què és més beneficiós per a la seva salut.
  • Fins al moment, les actuacions que s’han dut a terme amb l’ajut econòmic de PROA+ són: activitats de final de curs amb l’empresa menjador, formació de mestres amb Ferran Erra sobre les pràctiques restauratives i inversió en material escolar.

Acords:

• Aprovació del calendari escolar per al curs 22-23 amb un horari unificat per infantil i primària de 9h-12:30 i de 15-16:30h a partir del mes d’octubre. Els dies de lliure disposició són el 9 de desembre, el 20 de febrer i el 2 de maig. La jornada continuada serà l’últim dia del 1r trimestre i des del 6 de juny fins al 22 de juny.
  • Aprovació del contracte menor amb PratActiu, segons el model del Departament d’Educació, per les tardes de lleure educatiu del 5 al 30 de setembre del 2022 de 15:30-16:30.
REUNIÓ 4/2021-22, amb data 4 de maig del 2022

Informacions:

• L’escola ha estat seleccionada pel programa PROA+ que té com a objectiu establir mecanismes de reforç als objectius marcats pel centre pels propers quatre cursos, per tal de garantir l’èxit escolar de l’alumnat vulnerable.
  • Dins el conjunt de mesures que vetllen pel benestar emocional de l’alumnat, el Departament d’Educació ha preparat un qüestionari en col·laboració amb el Departament de Salut i el Departament d’Igualtat i Feminismes per conèixer l’impacte de la pandèmia en l’alumnat pel que fa als hàbits relacionals, els hàbits de consum i el benestar emocional. Aquest qüestionari es passarà a 5è i 6è.
  • Dins dels terminis indicats pel Departament d’Educació, es reconverteix a plaça ordinària la plaça amb perfil professional PRI-AICLE i es creen les places amb perfil professional PRI-EGI, PRI-DIV i INF-TIC.
  • Abans de setmana santa va finalitzar el procés de concurs de mèrits per seleccionar directores dels centres educatius dependents del Departament d’Educació. L’actual directora ha estat seleccionada per dur a terme el seu projecte de direcció els propers quatre cursos.

Acords:

• El acords del consell escolar que afectin a la comunitat educativa es publicaran a la web de l’escola en un apartat creat a tal efecte.
  • Abans de final de curs s’actualitzarà la web amb tota la informació relativa al programa PROA+.
  • Durant les primeres setmanes de juliol es penjarà a la web la plantilla pel curs 2022-23 així com l’assignació als nivells i comunitats.