Història

L’escola CARME GUASCH I DARNÉ, neix al 2006 com a CEIP NOU de Figueres. Durant el curs 2006-2007 es va començar l’activitat lectiva amb 2 grups de P3 i 4 mestres que lideraven el Projecte d’escola. Cada curs s’ha anat creixent progressivament fins al curs 2014-2015 en el qual s’ha arribat a 6è curs completant tots els grups de primària. Per tant, ja som una escola de dues línies complerta!

L’escola es diu Carme Guasch i Darné en homenatge a aquesta poeta i escriptora figuerenca. Des d’un inici el Consell Escolar del Centre, òrgan representant de tota la comunitat educativa, va tenir molt clar que volia que l’escola portés el nom d’una dona, també volíem que es recordéssim els dos cognoms, el patern i el matern, és per això que els/les alumnes de l’escola diuen que la seva escola, és el Carme Guasch i Darné.

Foto_Carme_Guasch

Carme Guasch i Darné (Figueres, 1928 – Badalona, 1998) està considerada una de les escriptores empordaneses més importants del segle XX. Va dedicar tota la seva vida a la docència i, en concret, a l’ensenyament de la llengua i la literatura, però sense deixar mai d’escriure. Es va casar amb Antoni Soler, un home molt lligat a la cultura i al món del teatre a Figueres. Carme Guasch i Darné va tenir tres fills: Blanca, Sílvia i Toni. El 2008 es va commemorar el desè aniversari de la mort de Carme Guasch i Darné i la nostra escola va recordar-la amb un acte d’homenatge molt emotiu en el qual van ser presents els tres fills de l’autora i els seus amics més íntims, a més de totes les persones que conformem la comunitat educativa del centre: equip docent i equip no docent, alumnes i famílies, a més d’autoritats de diferents àmbits.

Els seus fills els quals van ser presents a la festa, van fer donació de l’obra de la seva mare a la biblioteca del centre. Tant l’AMPA, com les famílies, els infants i les diferents autoritats van recordar molta emotivament a l’autora figuerenca, que dóna nom a l’escola.

CarmeGuasch19 FOTO1_P.08_Sant_Jordi_nuevo