Instal·lacions

L’Escola Valdelors és una escola pública de poble i petita que depèn  del Departament d’Educació  de la Generalitat de Catalunya. L’edifici és del poble i l’ajuntament en el manté en molt bon estat i adaptat a les noves tendències pedagògiques emmarcades pel projecte de direcció del centre.

Està composta de dos edificis: el principal, inaugurat l‘any 1942, consta de cinc aules, biblioteca BIBLIOVALDE, sala de mestres, despatx, Espai escolta’m, menjador i lavabos.

El segon edifici, inaugurat l’any 1954, destinat a parvulari i reformat darrerament, consta de dos aules, una sala polivalent (destinada a psicomotricitat i a fer activitats conjuntes de tots els nivells) i lavabos.

La zona de joc exterior rodeja els dos edificis, separats per una tanca amb porta que delimita l’espai de la comunitat dels petits, l’espai de l’arc de Sant Martí, el camp petits de sorra, les taules màgiques, el rocòdrom… espai de joc actualitzats amb els pressupostos participatius de l’any 2018-19.

Des del curs passat amb les assembles d’infants, vam dissenyar el “pati somiat” amb l’ajuda de l’Ajuntament des del curs 2023-24, s’ha iniciat una millora del pati que es farà en tres fases adaptar-lo al treball que vam fem tota la comunitat educativa

La zona exterior disposa, també, de papereres, bancs i d’una petita zona enjardinada, així com un hort amb hivernacle que ens permet fer els projectes de l’escola.

Tot el recinte escolar està envoltat de moreres i tancat a l’exterior amb dues sortides, una per a vianants i l’altra per a vehicles.

També fem ús de les instal·lacions esportives per fer educació física, com el pavelló municipal, la piscina i els espais exteriors com la pista roja.