L’ALZINA VA A VIENA !!!!

El pare del Bernat Cortés de la classe dels CAVALLERS i PRINCESES de P5 , en Jordi Cortés Picas, ens ha portat (virtualment ) a Viena. Ell mateix us explica l’aventura…Genial!!!! Moltes gràcies!!!!

“Viena va acollir un any més l’Assemblea General de l’European Geosciences Union (EGU), un congrés científic dedicat a les Ciències de la Terra. Entre el 24 i el 28 d’Abril d’aquest, més de 14.000 persones de 107 nacionalitats diferents van participar en les diferents sessions que s’organitzen al voltant de les diferents temàtiques relacionades amb les geociències.

L’escola l’Alzina hi va estar present.

L’Institut de Ciències de la Terra Jaume Almera del CSIC (ICTJA-CSIC)va presentar una comunicació en format pòster per explicar un taller sobre vulcanisme que es va fer l’any passat amb els aleshores alumnes de P-4.

L’activitat en qüestió es va realitzar el dia 3 de juny del 2016 amb 26 alumnes de P-4,durant la visita que la investigadora de l’ICTJA-CSIC, Adelina Geyer, va fer a l’Escola l’Alzina.

“Terra de volcans” és una activitat de divulgació creada per Geyer que estava pensada en el seu inici per fer-la davant d’alumnes  de secundària. El taller és una aproximació al món de la vulcanologia a través de l’explicació de diferents conceptes relacionats amb aquests fenòmens geològics: el seu origen i característiques, el magma, les erupcions  i el perills associats, etc.

Després d’una sèrie de contactes entre la Unitat de Comunicació de l’ICTJA-CSIC i la mestra d’educació infantil de l’Escola l’Alzina, Mabel Díaz, es va gestar la idea de inicial de portar el taller al centre per fer-lo davant d’una audiència gens habitual: alumnes de 4-5 anys.

L’Adelina va acceptar el repte adaptant-ne el format i el contingut del taller a les característiques del nou públic.

El taller, que va durar uns 45 minuts, va estar dividit en dues parts. A la primera part, la investigadora de l’ICTJA-CSIC va fer una petita presentació de l’activitat científica, de l’estructura interna de la Terra i de l’origen dels volcans. Durant aquesta breu xerrada, els alumnes van poder tocar, tastar i olorar diferents roques d’origen volcànic.

En la segona part, es van fer diferents activitats experimentals. Primer, els alumnes van poder fer una “làmpada de magma”.  Finalment es va fer una simulació, a petita escala, una colada de lava.

Aquesta experiència va quedar registrada en imatges i també en els dibuixos que els alumnes van fer posteriorment, evocant el que havien viscut durant el taller.

Tenint en compte no és habitual que es facin tallers científics d’aquest tipus destinats a alumnes d’educació infantil, des de la Unitat de Comunicació de l’CTJA-CSIC va sorgir la idea d’explicar aquesta experiència concreta a l’EGU 2017. El pòster es va presentar el passat 25 d’Abril, en el marc de la sessió “EOS3: Science in tomorrow’s classroom”.

El taller es va penjar a primera hora del matí del Hall X-4, on va estar disponible per a tots aquells assistents al Congrés que van any passant per l’espai veient les diferents activitats que s’hi presentaven.

Aquest pòster va ser una les 17.399 presentacions que es van fer durant la EGU d’aquest any.

Des de l’ICTJA-CSIC es vol agrair la col·laboració dels mestres i la direcció del Centre i també la complicitat dels pares dels alumnes.”

Fantàstic ,oi?

SOM UN BON EQUIP FAMILIES I ESCOLA!!!