14è TR@DIJOC A BATEA: TRADIGAMES AROUND EUROPE

Com ja és tradició en els darrers anys, i ja en són 14, el mes de maig és sinònim de TR@DIJOC. Els alumnes de 1r d’ESO de la Ribera d’Ebre (INS Julio Antonio, INS Flix, Jeroni de Moragas i Santa Teresa) i la Terra Alta (INS Terra Alta i IE Mare de Déu del Portal de Batea) gaudeixen d’un matí de germanor practicant els jocs tradicionals als quals ja jugaven els seus iaios. Enguany, el Tr@adijoc s’ha internacionalitzat i ha comptat amb els alumnes del projecte “Tradigames around Europe”, dins de l’Erasmus Plus (Sicília -Itàlia- i Brasov -Romania). En total, més de 300 joves que han gaudit d’un aprenentatge lúdic en un entorn de la Vila Closa de Batea del tot únic.

A VISIT TO TARRACO WITH OUR ERASMUS PARTNERS

On the 21st May, 1st of ESO students, some teachers and our Erasmus partners from Sicily and Romania visited the Roman archaeological site of Tarraco. We visited the historic area surrounded by Roman walls and saw buildings such as the amphitheatre, the circus and the remains of the forum which are examples of its Roman heritage. We finished our visit with a wonderful view of Mare Nostrum on a sunny day. A wonderful day for all of us!!!

Aprenem a reciclar

Els alumnes de 1r. 2n i 3r d’ESO han après aquest tercer trimestre a reciclar el paper, el plàstic, la matèria orgànica i els taps de plàstic a l’assignatura de valors.

Com a activitat tots els alumnes han realitzat uns posters en català i en anglès per sensibilitzar-nos de la necessitat de reciclar i així preservar el nostre entorn.+

Trobada comarcal de la Cdp a Gandesa

El divendres 18 de maig, tots els alumnes d’Educació Infantil de totes les escoles de la Terra Alta vam compartir un bonic dia ple d’activitats, històries i moments de joc! Vam recórrer diferents indrets del poble (la Plaça, el Palau del Castellà, Cal Baró, les escoles velles, el casal de Joventut…) i ens van explicar contes com el del frare de la vall, els gegants, el casament reial, la serena… escenificats pels xiquets/es de 6è de l’escola Puig Cavaller de Gandesa. Els alumnes de 4t ESO de L’Institut Terra Alta ens van preparar diferents jocs per anar alternant amb els contes! Gràcies a tots els que fan possible que, curs rere curs, visquem amb tan entusiasme aquest retrobament amb altres escoles de la nostra comarca! I felicitem els alumnes de 6è i 4t ESO per la preparació i la seva implicació en les activitats de la gimcana!

MERCAT DE PRODUCTES DE BATEA A LA CIUTAT D’ELX

La cooperativa sòcia dels emprenedors de 3r d’ESO ha organitzat aquest matí un mercat de productes de Batea  a la ciutat d’Elx. L’activitat s’emmarca en el projecte d’Emprenedoria que els alumnes de 3r d’ESO porten a terme aquest any amb la cooperativa  DELICIAS ILICITANAS de l’IES Cateyano Sempere (Elx).

Protagonista de la setmana a P3: la Núria

Aquesta setmana la Núria ha sigut la protagonista! Han vingut la Pili i Josep Maria a fer unes màscares molt xules per poder fer fotos al photocall. Gràcies també a Sergi per la seva ajuda! Ens ho hem passat molt bé!

Espais a la comunitat de petits!

Aquí teniu una mostra de les diferents propostes d’aquesta última ronda d’espais a la comunitat de petits!

Roda de contes a P5: Maksim i Roger

Avui hem viscut la cloenda de la roda de contes a P5 i els encarregats han estat Roger i Maksim, que ens han explicat “En Pere sense por” i “En Tabalet”. La seva representació ha estat en playmobils i  titelles, i han gaudit moltíssim de la seva escenificació! Felicitats a tots els xiquets/es de P5 que ens han regalat aquests matins de contes tradicionals i ens han transmès el gust per escoltar i explicar contes! Una experiència molt enriquidora per a tots/es!

Tarda en família a P5: L’Elsa

Aquest divendres la família de l’Elsa ens ha fet gaudir d’una entretinguda tarda en família! Ens han explicat un conte sobre un xiquet que troba un amic especial: un dinosaure! Desprès cada xiquet/a ha pogut inventar el seu propi dinosaure, rascant i fent màgia! Li hem posat nom i li hem posat un imant per poder-lo enganxar allà on ens agradi i tenir-lo sempre prop! Moltes gràcies David, Noèlia i Isaac per haver compartit aquesta tarda amb nosaltres!

Tarda de contes en família a P4: L’ Èlia i la Júlia

La tarda del divendres 11 de maig vam rebre a la classe de P4 a la Miquela, a Jesús i a la Jana, mare, pare i germana de l’Èlia i la Júlia, respectivament. La Jana i la Miquela ens van explicar el conte “Mirant els núvols” que van acompanyar amb imatges a la pissarra digital i en el que els xiquets i xiquetes van conèixer els noms dels núvols segons la seva forma i el què signifiquen. Després, tots van fer un mòbil xulíssim d’un núvol amb l’arc de Sant Martí i per concluir l’activitat vam anar al pati a mirar estirats els núvols. Els que havia eren estratus!!!

Moltes gràcies a la família de l’Èlia i la Júlia per fer-nos viatjar pels núvols i gaudir d’una entretinguda tarda!!!