L’escola de Blancafort estrena instrument!

El Consell Comarcal de la Conca de Barberà ha obsequiat l’escola de Blancafort amb un instrument molt especial, un caixó. Aquest és el regal que el Consell Comarcal tenia preparat per la nostra col·laboració al concert de Primavera del curs passat amb les escoles de música de la comarca. Malauradament,  no es va poder fer aquest concert per motiu de la covid-19.

El caixó és un instrument d’origen afroperuà del segle XVIII i en  els anys 70 es va incorporar al flamenc, també. Consisteix en una caixa de fusta amb un panell frontal que es toca habitualment amb les mans o els dits, seient-hi a sobre. Té un forat per augmentar la ressonància i pot tenir algun objecte metàl·lic a l’interior per millorar la sonoritat.

A l’escola ja hem fet les primeres proves i experiments amb l’instrument, ho podreu veure en aquests vídeos.

Un agraïment al Consell Comarcal per aquest obsequi, de ben segur que l’aprofitarem per moltes altres activitats!