Compartim el treball de caixes d’aprenentatge

Aquest migdia els docents de la ZER Poblet hem presentat i compartit la pedagogia i el treball de caixes d’aprenentatge amb els mestres d’educació infantil i cicle inicial de l’escola Martí Poch de l’Espluga de Francolí.

L’activitat de caixes d’aprenentatge fa temps que la programem i preparem des del claustre i, des del curs  passat, la duem a terme a les tres escoles de la ZER  amb tots els alumnes d’educació primària. L’objectiu d’aquesta dinàmica de treball és fomentar l’autonomia i l’organització de les tasques per part dels alumnes, ja que dins de cada caixa ells i elles troben les instruccions que han d’anar seguint i el material necessari per completar totes les activitats i assolir els objectius previstos.

A més a més, les activitats de les caixes es presenten de manera globalitzada, integrant totes les àrees i fomentat un aprenentatge significatiu i competencial. Propicien el treball en grup i una autoavaluació reflexiva. En moltes ocasions també una coavaluació conjuta amb els mateixos companys del grup.

Sens dubte, aquest és un treball que motiva els nostres alumnes i que els docents anem revisant, modificant i ampliant amb l’objectiu de millorar la seva posada en pràctica i eficiència. Per això, valorem molt positivament el fet de poder mostrar el nostre treball pedagògic i compartir experiències amb els companys de l’escola Martí Poch.

Aquí teniu les fotografies de la jornada.