Celebrem la castanyada a Lleida

Aquest dimecres 31 d’octubre, les tres escoles de la ZER Poblet hem celebrat la festa de la castanyada a Lleida. Junts hem compartit una jornada de convivència, jocs, tradició i aprenentatges on les castanyes, els panellets, la castanyera i l’aigua hi han tingut un paper molt rellevant.

La primera parada ha estat al Museu de l’aigua de Lleida. Els més petits han experimentat, a través dels sentits,  les propietats de l’aigua.  I els més grans han treballat l’aigua com a font d’energia renovable.
A mig matí, hem anat al Parc de la Mitjana, a la llera del riu Segre. Els nens i nenes han pogut conèixer la vegetació i fauna de ribera a través d’un taller interactiu i molt dinàmic per part de monitors especialitzats del parc.
A l’hora de dinar, i al mateix parc de la Mitjana, mestres i alumnes hem rebut la visita inesperada de la castanyera que ens ha portat castanyes per a tots. Els més petits han ballat i cantat al seu voltant per agrair-li aquesta sorpresa i hem aprofitat aquest moment, també, per menjar-nos els panellets que havíem fet tots a l’escola.
Després de jugar plegats una estona, grans i petits hem pujat a l’autobús corresponent per tornar cap a casa.
Clica aquí per veure les fotografies de la sortida.