Des del mes de setembre els nens i nenes d’educació infantil estem treballant per racons i ambients.
Els racons els fem cada matí quan entrem a l’escola. S’organitzen en petits grups dins de l’aula on a cada racó es realitza una tasca determinada i diferent. En aquests racons hi treballem: numeració, geometria, seriacions, lectoescriptura, motricitat fina i grafomotricitat. Els nens i les nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.
A continuació, us deixem les fotografies de cada escola:
- Fotografies de l’escola de Vilaverd.
- Fotografies de l’escola de Vimbodí.
- Fotografies de l’escola de Blancafort.
El treball per ambients consisteix en crear espais temàtics per experimentar, investigar i aprendre. Cada ambient es configura amb uns materials i unes accions concretes que els diferencien entre sí. Els ambients proporcionen a l’infant autonomia, capacitat de decisió, autoregulació, desig d’aprendre, satisfacció, responsabilitat, cooperació i col·laboració.
Els ambients els fem a la tarda, quinzenalment. Durant aquest mes vam tenir els següents:
- Ambient de joc simbòlic: hem recreat una perruqueria i també hem jugat a la caseta.
- Ambient dels minimons: es tracta de recrear un món en petit, en aquest cas ha estat la castanyada i el conte de la Caputxeta Vermella.
- Ambient de taula de llum: hem jugat a traspassar aigua de colors en diferents recipients i també hem jugat a fer construccions geomètriques amb imants.
- Ambient de construccions: hem jugat amb tubs de cartró de diferents mides que ens han ajudat a desenvolupar la nostra imaginació i creativitat, i també hem fet construccions amb el bambouchi.
A continuació, us deixem les fotografies de cada escola:
- Fotografies de l’escola de Vilaverd.
- Fotografies de l’escola de Vimbodí.
- Fotografies de l’escola de Blancafort.