AMBIENTS I RACONS A LES AULES D’INFANTIL DE LA ZER POBLET

Des del mes de setembre els nens i nenes d’educació infantil estem treballant per racons i ambients.

Els racons els fem cada matí quan entrem a l’escola. S’organitzen en petits grups dins de l’aula on a cada racó es realitza una tasca determinada i diferent. En aquests racons hi treballem: numeració, geometria, seriacions, lectoescriptura, motricitat fina i grafomotricitat. Els nens i les nenes aprenen a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva iniciativa i el sentit de la responsabilitat.

A continuació, us deixem les fotografies de cada escola:

El treball per ambients consisteix en crear espais temàtics per experimentar, investigar i aprendre. Cada ambient es configura amb uns materials i unes accions concretes que els diferencien entre sí. Els ambients proporcionen a l’infant autonomia, capacitat de decisió, autoregulació, desig d’aprendre, satisfacció, responsabilitat, cooperació i col·laboració.

Els ambients els fem a la tarda, quinzenalment. Durant aquest mes  vam tenir els següents:

• Ambient de joc simbòlic: vam recrear un restaurant, i també vam simular un consultori mèdic.
  • Ambient dels minimons: es tracta recrear un món en petit, en aquest cas va ser la granja i elements de la tardor.
  • Ambient de taula de llum: hem pintat sal de colors i l’hem posat amb un pot per decorar, i també hem manipulat amb diferent material.
  • Ambient de construccions: hem jugat amb les peces petites i de colors a fer les construccions més boniques, originals i creatives per desenvolupar la nostra imaginació i creativitat.

A continuació, us deixem les fotografies de cada escola: