Activitats culturals a l’escola de Blancafort

A l’escola de Blancafort la setmana passada vam estar immersos en un seguit d’activitats culturals.

El dilluns vam participar a la mostra del teatre a l’escola organitzada pel Centre de Recursos de la Conca de barberà. Tots els alumnes van actuar molt bé. Després de  veure també les actuacions dels companys de Vimbodí i Vilaverd, els alumnes de l’escola de les escoles de L’Espluga de francolí ens van portar a fer una ruta turística per la seva població, on vam fer diferents activitats que ens van ajudar a conèixer la seva història.

El dimarts vam tenir un taller amb l’associació de jubilats, concretament amb en Josep Maria Llort que ens van explicar tot de coses sobre el món de l’ou i la gallina.

El dimecres tots els alumnes de l’escola vam sortir a buscar plantes aromàtiques per l’entorn de l’escola. Vam aprendre a distingir el romaní, la farigola i la menta. Després amb aquestes plantes recollides van fer unes bossetes d’olors molt boniques.

El dijous vam fer una bicicletada amb l’ajuda de l’Associació Esportiva de Blancafort. Els alumnes més petits van carregar les seves bicicletes al remolc que les va pujar fins a 4 km de l’escola. Els més valents van pujar pedalant. La Baixada la vam fer tots junts en bicicleta.

Divendres al matí vam gaudir del taller amb el consell Comarcal de fer espelmes amb oli reciclat. Amb l’ajuda de la tècnica del consell vam barrejar oli reciclat amb cera d’abella fosa i posant un fil a dins un got de iogurt i afegint la barreja, vam obtenir l’espelma.

Aquí teniu les fotografies del teatre i la visita a l’Espluga.

Aquí teniu les fotografies del taller d’espelmes.

Aquí teniu les fotografies de la bicicletada.

Aquí teniu les fotografies del taller de bosses aromàtiques.

Aquí teniu les fotografies del taller amb l’associació de jubilats.