Trobada sobre el medi ambient a la ZER Pallars Jussà

El passat 7 de març, les tres escoles de la ZER Pallars Jussà ens vàrem trobar a Salàs de Pallars, a la zona del pantà de Sant Antoni del Piolet, per celebrar una trobada sobre el medi ambient.

La jornada va començar amb dinàmiques de coneixença per cicles, que van permetre als alumnes de les tres escoles conèixer-se i crear vincles. A continuació, vam realitzar diverses activitats relacionades amb el medi ambient:

• Taller de planter de llavors i esqueixos forestals: A càrrec de Forestal Catalana, aquest taller va ensenyar als alumnes a plantar llavors i esqueixos d’arbres i arbustos autòctons.
  • Taller de caixes nius i cases d’insectes: L’equip de Salvatgines va impartir dos tallers: un de caixes nius per a ocells, dirigit a cicle mitjà i superior, i un altre de cases d’insectes per a cicle inicial i infantil on també van plantar diferents llavors.
  • Taller de bombes de llavors: L’Albert i el Pere van conduir un taller sobre la creació de bombes de llavors, una tècnica per a la dispersió de llavors autòctones. Després de crear les bombes, vam plantar algunes a la zona i vam repartir les restants perquè els infants les poguessin portar a les seves escoles.
  • Taller de mandales naturals: En aquest taller l’alumnat va crear composicions artístiques amb elements naturals com ara fulles, flors i pedres. I a més vàrem aprofitar per recollir plàstics i deixalles de l’entorn.

La trobada va ser un gran èxit, ja que va permetre a l’alumnat aprendre sobre el medi ambient, conèixer companys d’altres escoles de la ZER i gaudir d’un dia en plena natura.

Podeu veure més fotos de la trobada a la nostra galeria d’imatges.