SORTIDA A MÓN NATURA PIRINEUS

El passat divendres 17 de novembre vam visitar el centre de Fauna de MónNatura Pirineus.

A les 9:15h, quan tot l’alumnat va arribar a l’escola, vam pujar a l’autocar direcció  Son, a les Valls d’Àneu. Un cop vam arribar, vam esmorzar i vam agafar forces per a dur a terme l’activitat. Seguidament, ens vam distribuir en dos grups: d’una banda infantil i cicle inicial, i d’altra banda segon i tercer cicle.

Al llarg del matí, vam fer una passejada pel bosc per tal de conèixer les històries i peculiaritats d’algunes de les espècies més representatives de la fauna salvatge dels Pirineus de la mà de les nostres guies.

Les espècies que allí habiten provenen de centres de recuperació, resideixen  allí per patir alguna malaltia o alguna lesió o per l’infortuni d’haver perdut la seva mare.

Pel que fa als animals, vam conèixer un isard i dos cabirols molts simpàtics que ens van venir a saludar; una guineu anomenada Christopher a qui li encanten les gallines; un gat, però no un gat domèstic com els que tenim a casa, sinó un gat fer o gat salvatge anomenada Nicàsia per això mateix, perquè no ens feia ni cas. També vam visitar l’habitat d’un teixó amb un bon constipat i un linx amb una corpulència esplèndida. Finalment, vam veure dues parelles d’aus; d’una banda, una parella de ducs molt enamorats i d’altra banda, una parella de trencalòs. La fagina i la llúdriga no es van deixar veure, potser ens tenien vergonya o potser por.

Durant la jornada, vam gaudir observant cada animal en el seu propi medi natural i coneixent cadascuna de les històries que ens contaven les nostres guies i sobretot, vam despertar l’interès per la conservació dels animals i la natura.

AQUÍ TENIU UN RECULL DE FOTOS