Nova dotació instrumental a la ZER.

Carl Orff va desenvolupar nous models d’instruments escolar que encara avui en dia ens permeten la pràctica instrumental des que els infants comencen a estudiar, aquests instruments conjuntament amb la veu són els recursos musicals protagonistes a tot el món.

Podem afirmar que l’ensenyança instrumental és un dels treballs més complets de l’aprenentatge de la música ja que aquests desenvolupen la creativitat, les habilitats tècniques i el camí cap a l’expressió.

La nostra ZER segueix ampliant el seu equipament d’instruments dotant-se de 12 ukeleles. Ara amb aquests ja disposem de les tres grans famílies d’instruments: percussió (batucada i instruments Orff), vent (flautes particulars)  i corda (ukeleles), que permeten a l’hora treballar els  fonaments de l’art sonor: el ritme, la melodia i l’harmonia respectivament.

Tanmateix el piano, la guitarra i l’acordió sempre han estat presents en l’arranjament i acompanyament musical en els nostres centres.

Cada centre treballa cada una de les famílies d’instruments en cada trimestre de manera que es treballen totes al llarg de tot el curs.

Aquest canvi innovador apropa a tot l’alumnat per igual aquests instruments i els dota d’uns coneixements i experiències que els facilitarà una futura formació musical.

“La regió natural de l’infant és el joc,

els instruments escolars existeixen per a jugar”

Carl Orff.