Cuidem la Terra!

Del 18 al 29 de maig treballem sota el centre d’interès: Cuidem la Terra! Descobrim la importància de la sostenibilitat per a una bona convivència amb el planeta i aquest no quedi castigat. Ho treballem plantejant diferents activitats divertides, dinàmiques i sobretot reflexives.

ÀMBIT ARTÍSTIC:

A plàstica els hi plantegem construir una mandala amb materials naturals, fent ART SALVATGE. Hem obtingut uns resultats espectaculars aquí en podeu veure el recull dels treballs!

A més, reutilitzem materials per a fer un moneder ecològic! L’alumnat d’infantil reutilitza pedres, les decora i les converteixen en jocs molt divertits.

A música els presentem diferents cançons sobre el reciclatge i la sostenibilitat, coneixent Sing for the climate i reflexionant sobre el canvi climàtic i com tenir cura del planeta, fent cartells reflexius amb eslògan i construint instruments amb material reciclat!

ÀMBIT D’EDUCACIÓ EN VALORS I RELIGIÓ:

Per tal de treballar els valors que ens transmet el nostre entorn, els hi proposem abraçades naturals! Abracen elements de l’entorn i expliquen com es senten i què han experimentat. Els més grans fan una activitat reflexiva sota el nom “Contemplem la natura”, explicant què els aporta aquell element natural preferit.

ÀMBIT LINGÜÍSTIC:

A llengua, parlem de la nostra petjada ecològica, mitjançant una comprensió lectora i una activitat d’investigació per analitzar quina és la nostra petjada ecològica. Els i les alumnes d’infantil descobreixen la problemàtica amb el conte ¿Qué le pasa a la Tierra?

A anglès coneixen vocabulari referent a la unitat TAKE CARE OF THE EARTH i elaboren un lapbook amb tot allò que han après.

ÀMBIT MATEMÀTIC:

Treballem amb la compra de casa: calculem el consum de CO2 dels productes que hem comprat amb l’ajuda d’aquesta web.

ÀMBIT D’EDUCACIÓ FÍSICA:

Els i les alumnes tenen reptes per superar, utilitzant materials que tenen a casa, com els espaguetis de colors, per treballar la coordinació, punteria i concentració.

ÀMBIT DEL MEDI SOCIAL I NATURAL:

Descobrim la llei de les 3 erres amb les tres bessones i mirem de reutilitzar materials que reciclem, pensem en què el podríem convertir i així evitem el consum abusiu de coses que no necessitem.

Generem un espai de debat i argumentació amb els membres de la família, com a tema central el canvi climàtic. Pensem quines mesures i actuacions podem dur a terme en la nostra quotidianitat per tenir cura del planeta. Veiem aquest curtmetratge per iniciar el debat i espai de reflexió.

Amb el Joc d’en Doll parlem de l’estalvi energètic i fem un test per saber quin tipus de consumidors som. Treballem les energies renovables coneixent els seus avantatges i inconvenients. Experimentem amb elles construint un cotxe autopropulsat , un forn solar i un molí de vent amb material reciclat.

Parlem de l’aigua com a un bé escàs i els més grans ens preparen una presentació explicant mesures per tenir els mars, rius i oceans nets. També parlem de la contaminació atmosfèrica i l’efecte hivernacle i en responem un qüestionari per assegurar-ne la comprensió i reflexió de la problemàtica.

Esperem que hagueu après moltes coses!

Moltes gràcies per l’esforç i la feina feta!

Equip de mestres de la Zer Pallars Jussà