ESPAIS D’APRENENTATGE! FEM I DESFEM!

Aquest segon trimestre els alumnes de Cicle Mitjà de l’escola Sant Jaume de la Granja d’Escarp, hem començat l’espai d’aprenentatge Fem i Desfem.

Els alumnes són els constructors del seu propi aprenentatge, investiguen, proven, analitzen, descobreixen i tots junts fem una reflexió.
Donem molta importància als espais i la seva organització. Creiem que els espais i els materials són la principal estratègia d’intervenció. Els espais ens permeten dissenyar i organitzar entorns d’aprenentatge que recullen els aspectes bàsics de les àrees del currículum.
Algunes de les propostes de Fem i Desfem són:
– El Kaplan, peces tallades de fusta per diferents creacions.
– El Domino, on es realitzen uns circuits variats.
– Els Bee bots, petit robot educatiu amb forma d’abella, dissenyat per desenvolupar les capacitats elementals de la programació i les seves aplicacions a la robòtica educativa.

En definitiva, per aconseguir aprenentatges significatius és important crear un clima caracteritzat pel bon tracte, el diàleg i el respecte per les individualitats (ritme d’aprenentatge, valors culturals i personals) a fi de proporcionar la convivència, la participació i la llibertat d’expressió, l’escolta activa i el respecte a les opinions.